Zoek MDM

Bulletin

Mijn Opel Astra start niet meer nadat ik de dynamo heb vervangen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26194 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, na het vervangen van de dynamo en de accu (die weliswaar nieuw was, maar ontladen en minstens 5 maanden niet gebruikt), kreeg ik een draagbare starthulp. Ik heb deze op de accupolen aangesloten, het dashboardlampje ging branden en de auto probeerde te starten, maar dat lukte niet.
Mijn vraag is: moet ik de accu volledig opladen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26205 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mijn Opel Astra start niet meer na het vervangen van de dynamo
Hallo, je zou het eens moeten proberen met een volledig opgeladen batterij om uit te sluiten dat de batterij het probleem is. Laat me weten hoe het gaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26252 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mijn Opel Astra start niet meer na het vervangen van de dynamo
Hoi, uit wat je zegt, heb je de autoaccu al vijf maanden aangesloten zonder hem te gebruiken. Als je de auto zo lang niet gebruikt, wordt de accu meestal verwijderd of de kabels losgekoppeld. Het is mogelijk dat de koolborstels van de startmotor vastzitten en aan het anker zijn blijven plakken. Probeer eens met een hamer op de startmotor te tikken als iemand anders de auto probeert te starten, maar niet zo hard dat je er spijkers mee inslaat. Succes! Groetjes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26261 door handmatig-mechanisch
Hé man, waar zijn de beginnerskwasten? Zoals je ziet, ben ik nogal onhandig.
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26263 door handmatig-mechanisch
Je kunt proberen voorzichtig op de startmotor te tikken (zodat je niets beschadigt) om de koolborstels los te maken, maar ik betwijfel of ze vastzitten. Waarschijnlijk is de accu zwak; je zou een andere moeten proberen. Groetjes