Zoek MDM

Bulletin

Nissan GA15-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26164 door handmatig-mechanisch
Nissan GA15-motor Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb problemen met de motor van mijn Nissan Sunny Ex sedan. Een maand geleden hebben ze de hele motor gerepareerd, maar wat is er aan de hand?
Hij kwam uit de werkplaats, maar als ik hem lang laat draaien, begint hij witte rook uit te stoten. Als ik gas terugneem, normaliseert hij, maar terwijl hij rookt, verbruikt hij olie.
Ze hebben hem weer opengemaakt, de cilinderkop, de geleiders en de keerringen vervangen, maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik word er nu al gek van?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26248 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan GA15-motor
Hallo, u moet me vertellen of de zuigers nieuw zijn. Zo niet, dan hebt u mogelijk problemen met de zuigerveergeleiders, dat wil zeggen dat de zuigerveerzitting erg versleten is. GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26304 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. De zuigers zijn allemaal nieuw, net als de zuigerveren. Ze zaten standaard gemonteerd.
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26345 door handmatig-mechanisch
Hebben ze de voeringen gerepareerd? Als alles in orde is en vervangen is, moet je hem inrijden zodat alles weer tot rust komt. Dat wil zeggen, rijd er normaal mee, bij voorkeur niet harder dan 2500 tpm, gedurende een periode van 1000 kilometer voordat je iets zegt of er iets mis is. Als er echter olie verbrandt, houd er dan rekening mee dat als je motor gerepareerd is toen hij uit elkaar viel, het gewoon residu in de uitlaat kan zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26352 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom hij rookt. Ik heb er, zoals gezegd, bijna 2000 km mee gereden, tussen de 60 en 70 km, maar de motor rookt nog steeds. Ze hebben de hele uitlaat gedemonteerd om te kijken of er nog resten in zitten, maar er is niets normaal. Ik herhaal, dit probleem doet zich alleen voor als ik rechtdoor rijd met een constante snelheid. Ze hebben de scanner erop losgelaten en niets, alles komt er normaal uit.