Zoek MDM

Bulletin

automatische golfversnellingsbak

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26118 door handmatig-mechanisch
Golf automatische versnellingsbak Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten hoe ik het oliepeil in de 01m-versnellingsbak van de Golf 1999 kan zien en hoe ik het filter moet vervangen. Ik kan het niet vinden, ik weet niet waar het hoort, tenzij het carter van de versnellingsbak verwijderd moet worden. Als ik de dop onderaan verwijder, komt er maar 1 liter olie uit, en ik denk niet dat dat mogelijk is. Ik begrijp dat er 3 liter in zit en dat de versnellingsbak aan de buitenkant helemaal droog is, dus er kan niets gelekt hebben. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26120 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Golf automatische versnellingsbak
Om het filter te verwijderen moet u het carter verwijderen en om het niveau te weten, controleert u dit met de kilometertellersensor. Het oliepeil mag niet hoger zijn dan het tandwiel aan het uiteinde van de sensor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49229 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp automatische Golf-versnellingsbakken
Je moet de oliecarterplug verwijderen.
Als je de auto van voren bekijkt, zie je aan de rechterkant, net achter het kleine rooster in de bumper, een drukplug. Je pompt olie totdat deze uit het gat in de oliecarter begint te stromen. Binnenin zit een peilbuis. Het niveau is correct wanneer de ATF de hoogte van deze buis overschrijdt en begint over te lopen. Daarom kwam er bij het verwijderen van de plug maar één liter uit; er is geen manier om de oliecarter leeg te maken door hem er simpelweg uit te halen.
Om het niveau te controleren, start je de motor met de oliecarterplug verwijderd en schakel je de versnellingspook door alle standen (PNR123). Je pompt olie totdat deze eronderuit stroomt.