Zoek MDM

Bulletin

Ik moet een heel oude Fiat 600 repareren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26116 door handmatig-mechanisch
Ik moet een heel oude Fiat 600 repareren. Geplaatst door manual-mecanica
Het probleem is dat de machinefabriek de technische specificaties voor de motorrevisie niet kent. Kunt u mij helpen met de afmetingen van driekwart van de motor, en met name van de cilinderkop?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26133 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Ik moet een zeer oude Fiat 600 repareren
In 1970 had ik een Fiat 600 en ik heb de motor volledig gereviseerd... het probleem was dat de cilinderkop kromtrok als hij oververhit raakte... hij is toen alleen maar gevlakt en dat was het... het punt is, je weet niet hoe vaak de cilinderkop van jouw 600 in de afgelopen 40 jaar is gevlakt... Ik raad je aan om naar een lokale Fiat-fabriek te gaan en hen te vragen naar hun oude gegevens over dat model... Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26136 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Ik moet een zeer oude Fiat 600 repareren
Laat me weten welke specifieke details je nodig hebt, dan stuur ik ze je toe. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26139 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat mijn ervaringen je kunnen helpen. Als je problemen hebt met oververhitting, controleer dan eerst of de drijfstangen goed zijn uitgelijnd. Maak vervolgens de radiateur schoon en zorg ervoor dat de waterpomppoelie de juiste is en dat de waterpomp zelf in perfecte staat verkeert. Dit alles ervan uitgaande dat de motor gereviseerd is, want de Fiat 600 raakt oververhit als de zuigerveren versleten zijn. Ik hoop dat mijn advies nuttig is. Veel succes!