Zoek MDM

Bulletin

Ik moet een heel oude Fiat 600 repareren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26116 door handmatig-mechanisch
Ik moet een oude Fiat 600 repareren. Geplaatst door manual-mecanica
Het probleem is dat de slijper de technische gegevens van de slijping niet kent. Kunt u mij helpen met metingen voor driekwart van de motor, en met name voor de cilinderkop?
Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26133 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik moet een zeer oude Fiat 600 repareren
In 1970 had ik een "Fitito" en ik heb de hele motor aangepakt. Het probleem ontstond toen de motor oververhit raakte en de cilinderkop kromtrok. Dat is verholpen en dat was het. Maar het probleem is dat je bij je 600 niet weet hoe vaak die in de afgelopen 40 jaar is gerepareerd. Ik raad je aan om naar een lokale Fiat-assemblagefabriek te gaan en daar te vragen naar hun oude bestanden voor dat model. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26136 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik moet een zeer oude Fiat 600 repareren
Stuur me alsjeblieft de details die je nodig hebt, en ik stuur ze je toe. Met vriendelijke groet!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26139 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat mijn ervaringen nuttig voor je zijn. Als je problemen hebt met oververhitting, moet je eerst controleren of de drijfstangen goed uitgelijnd zijn, vervolgens de radiator schoonmaken en controleren of de poelie van de waterpomp in orde is en of de waterpomp in perfecte staat is. Dit alles om te zeggen: als je de motor hebt gerepareerd, waarom raakt de Fiat 600 dan oververhit als de zuigerveren versleten zijn? Ik hoop dat mijn advies nuttig voor je is. Groeten en succes.