Zoek MDM

Bulletin

Audi A6 2.5 TDI watercircuitzuivering, 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26101 door handmatig-mechanisch
Audi A6 2.5 TDI 1999 Watercircuit ontluchten - Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, dit is mijn eerste bericht op dit forum.
Ik heb een probleem met een auto: kan iemand me vertellen hoe ik het koelsysteem van een Audi A6 uit 1999 met een AFB 2.5 TDI-motor moet ontluchten? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26253 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Watercircuit ontluchten Audi A6 2.5 TDI bouwjaar 1999
Hé man, ik weet niet of je bekend bent met het Audi-forum, maar ik weet zeker dat je daar alles kunt vinden wat je over je auto wilt weten. Het is een enorme community: www.audisport-iberica.com . Groetjes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26254 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Watercircuit ontluchten Audi A6 2.5 TDI bouwjaar 1999
Hallo, je hebt een aantal opties:
1 - Zet de verwarming aan.
2 - Verwarmingsslangen hebben meestal ontluchtingsventielen.
3 - Je kunt luchtdruk gebruiken om het systeem samen te drukken. Verwijder de dop en plaats met een luchtpistool één hand op de dop om een ​​kleine inkeping te maken. Steek het luchtpistool erin en blaas lucht op, probeer daarbij te voorkomen dat er lucht ontsnapt. Herhaal dit proces en haal telkens je hand weg. Laat het even rusten en je hoort borrelende geluiden. Dit helpt om de lucht eruit te persen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26260 door handmatig-mechanisch
Hallo, kunt u mij vertellen waar u het ontluchten van het koelsysteem op die manier hebt gezien? Normaal gesproken start je de motor, laat je hem draaien tot hij op bedrijfstemperatuur is en de thermostaat opengaat (uiteraard zonder eerst de radiateurdop of expansievatdop te verwijderen), en dan open je de ontluchtingsventielen om de lucht eruit te laten. Bedankt. Dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor, dus ik ben erg benieuwd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26308 door handmatig-mechanisch
Hallo, kijk, bij zware voertuigen met 35 tot 40 liter koelvloeistof is het ontluchten erg lastig. Daarom wordt er druk uitgeoefend om de koelvloeistof, die zwaarder is dan lucht, samen te persen, waardoor deze eruit komt. Het is een oude truc die door professionals in de industrie wordt gebruikt. Uit nieuwsgierigheid: het werkt altijd. Groeten