Zoek MDM

Bulletin

Elektrische problemen met Nissan Micra

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26067 door handmatig-mechanisch
Elektrische problemen met een Nissan Micra. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb elektrische problemen met mijn Nissan Micra 1000cc 16-kleppen uit 2001. Er komt geen stroom bij de bougies. Ik heb de bobine vervangen, maar het probleem blijft. Een tijdje geleden had ik, vooral op vochtige dagen, meerdere keren moeite met starten. Ik weet niet of het een kapot relais of iets anders kan zijn... Ik zou uw advies zeer waarderen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26069 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Elektrische problemen met Nissan Micra
HET IS ZEKER DE ONTKOPPELING, HET IS ME AL EERDER OVERKOMEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden - 14 jaar en 3 maanden geleden #26071 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Elektrische problemen met Nissan Micra
Begin van buiten naar binnen (wat ik zou doen)

: Verwijder de eerste bougie met de bougiekabel en, met het contact aan (door de motor te starten), aard de zijkant van de bougie. Controleer of er een vonk is en doe dit met alle vier de bougies. Als sommige bougies een heel kleine vonk produceren en andere een iets sterkere, ligt het probleem bij de bedrading, die mogelijk vocht vasthoudt

. Als je een multimeter hebt, meet dan de stroomsterkte bij de ingang van de bobine. Als deze 12 volt of iets meer is (om dit te controleren, moet je proberen de motor te starten en de spanning te meten), ligt het probleem niet bij een relais, maar bij de motor zelf. Controleer of de bedrading correct is aangesloten. Ik houd je op de hoogte.

Controleer de bougies wanneer de motor niet goed start
Laatst bewerkt: 14 jaar 3 maanden geleden door .