Zoek MDM

Bulletin

Astra 1.8 oververhit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26571 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Astra 1.8 Oververhitting
Hallo, beste vriend:
Kijk, de fout zit in de reparatie die ze hebben uitgevoerd aan de aircomodule onder het spatbord aan de bestuurderskant. Mijn advies is om een nieuwe te kopen en deze te vervangen, want alleen dan stopt het lampje op het instrumentenpaneel met branden.
Anders blijft het lampje branden...
Met vriendelijke groet, Sergio Huerta.
SENSOR TEST, automotive consultancy en advies.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26574 door handmatig-mechanisch
Ik ben het helemaal eens met Sensor Test. Er is inderdaad een probleem met de koelregelmodule. Controleer eerst welke foutcodes er in die module worden gegenereerd om de juiste procedure uit te voeren. Mogelijk heeft die te maken met de lage snelheid van de elektrische ventilator, aangezien deze start bij 95 °C en dat is waar het servicelampje gaat branden. Vergeet de opmerkingen over het verwijderen van de thermostaat, want deze zorgt ervoor dat de motor de juiste temperatuur behoudt om de brandstof efficiënt te gebruiken. Onthoud dat als er een lampje op het dashboard gaat branden, dit betekent dat er een storing is die u onmiddellijk moet verhelpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26590 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank jongens, ik ga kijken waar ik die module hier in mijn land kan krijgen, want die auto is niet meer leverbaar en het vinden van reserveonderdelen is een probleem. Ik laat de thermostaat even met rust om te kijken hoe de auto zich gedraagt. Weet je, ik zag dat er 3 grote relais, 2 middelgrote relais en 8 zekeringen ontbraken. Ik heb ze aangevuld, maar ik denk dat er eentje kapot is, want als de toerenteller 50 km/u passeert, gaat hij naar 0 km/u, maar de auto blijft normaal. Wat zou het kunnen zijn? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26605 door handmatig-mechanisch
Forumvrienden begrijpen over het algemeen dat je jezelf in alle gevallen moet verplaatsen. Het verwijderen van de thermostaat is alleen om de werking van het voertuig te testen en een mogelijk probleem uit te sluiten, niet voor altijd. Je moet ook begrijpen wat de functie van de thermostaat is, namelijk om een min of meer stabiele bedrijfstemperatuur in het voertuig te handhaven. Oké, in Venezuela, waar onze vriend vandaan komt, overschrijden de thermische schommelingen tussen dag en nacht niet de 5 graden, dus is het nu niet zo nodig. Als het een dubbele carrosserie is, dan wel, omdat ze werken met verschillende drukken in beide koelsystemen. Het zijn alleen tests om uit te sluiten, dus gooi ze niet weg omdat de auto het moet hebben.