Zoek MDM

Bulletin

Astra 1.8 oververhit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26546 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Astra 1.8 Oververhitting
Haal hem eruit, zolang het niet sneeuwt in je stad is er geen probleem. Als de sensor kapot is, vervang hem dan en test hem, misschien is dat wel het hele probleem. Hier in Chili voer ik een parallelle installatie uit voor dit soort problemen in auto's zoals de Chrysler om gigantische kosten te voorkomen, maar het vreemde is dat hij uitvalt wanneer hij in de tweede versnelling moet schakelen. Misschien is de kabel die naar de elektromotor gaat slecht aangesloten en sluit hij niet goed af.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26554 door handmatig-mechanisch
Hallo, beste vriend: Goed dat je auto is nagekeken. Kijk of het lampje dat blijft branden een radiator is, en als het iets is zoals een ventilator in het midden, dan hebben ze de module niet goed gerepareerd.
En als je wilt, kun je die module verwijderen en er een speciale aansluiting voor maken.
Als je vragen hebt, stel ze gerust.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26560 door handmatig-mechanisch
Kike, bedankt. Ik haal de thermostaat deze week eruit om te kijken hoe het werkt.

Sensortest, nou, diezelfde foutcode blijft aan. Gelukkig oververhit hij niet meer, maar als hij boven de 32 graden komt, gaat het radiatorlampje branden en staat er een ventilator in het midden. Ik weet niet wat ik anders moet doen. Welke verbinding kan ik maken om dit te verhelpen? Ik dacht dat ik de radiator grondig zou schoonmaken om te kijken of het zoiets was. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26563 door handmatig-mechanisch
Het verwijderen van de thermostaat is geen oplossing. De thermostaat is een grote hulp voor de motor. Door de thermostaat te verwijderen, kunt u tegen nog meer storingen in het voertuig aanlopen. Ik raad aan om eerst de radiator schoon te maken, want dat is nooit te veel, aangezien de temperaturen hoog oplopen. Het zou de waterpomp of een sensor kunnen zijn, maar dat zou op basis van de storingen uitgesloten kunnen worden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26568 door handmatig-mechanisch
Hallo, in de Astra kun je testen of het hele koelsysteem (ventilator, relais en zekeringen) als volgt werkt: Start de auto en verwijder de stekker van de tweepolige temperatuursensor. Hij zou in de eerste versnelling moeten starten en dan snel. Hij start langzaam en dan sneller. Als alles werkt, heb je een mechanisch probleem. Wat ik je heb aangeraden, is om alle elektrische en elektronische componenten van de auto te testen, alles wat je tot je beschikking hebt.