Zoek MDM

Bulletin

Astra 1.8 oververhit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26060 door handmatig-mechanisch
Astra 1.8 Oververhitting Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond vrienden, ik schrijf dit omdat ik een enorm probleem heb met mijn Astra 1.8 en ik er nog steeds niet uit ben.
Het probleem is het volgende: mijn Astra raakt al maanden oververhit, de temperatuur stijgt tot boven de 35 graden Celsius en als ik de airconditioning aanzet, bereikt de motor rode bloedcellen en moet ik de auto uitzetten. Ik ben begonnen met het vervangen van de thermostaat en de temperatuurregelaar. Ik heb hem meerdere keren ontlucht met koelvloeistof en het probleem blijft bestaan. De laatste tijd merk ik dat de elektrische ventilatoren niet meer te regelen zijn. Als ik de auto 's ochtends start (de eerste keer dat hij aan staat), draaien de elektrische ventilatoren op maximale snelheid, dan vertragen ze en begint het probleem... Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Het lijkt erop dat het een probleem met de elektrische ventilatoren is. Ze gaan aan, maar na een paar minuten gaan ze uit en dan weer aan en blijven ze in die cyclus! Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26376 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Astra 1.8 Oververhitting
Hoi, ik had een soortgelijk probleem met een van die auto's. Controleer de ventilatorrelaismodule. Deze bevindt zich aan de linkerkant van de auto, achter het spatbord. Hij is wit met twee lange connectoren. Haal hem eruit en droog hem af. Ze worden vaak nat, omdat ze zich in een van de laagste delen van de auto bevinden.

Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26380 door handmatig-mechanisch
Controleer eerst de toestand van de olie en het water, zodat u er vrijwel zeker van bent dat het geen cilinderkoppakking is,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26445 door handmatig-mechanisch
Hoi Jose, bedankt voor je reactie. Ik ga er morgen mee aan de slag. Dit probleem heeft me echt tot waanzin gedreven, haha. In mijn land zijn die auto's niet meer leverbaar en het is lastig om reserveonderdelen te vinden, laat staan een monteur die het kan repareren. Gisteren ben ik begonnen met het monteren van wat relais die ontbraken en het werd erger. De naald van de toerenteller slaat af naar 0 als hij boven de 50 komt. Ik weet niet wat het kan zijn. Kikemec, de olie en het water zijn prima. Het water zelf wordt nauwelijks verbruikt, het zit op de maximale waarde. Ik vul het bijna elke anderhalve maand bij. Bedankt voor je reacties.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26456 door handmatig-mechanisch
Venezolanen, het is niet normaal dat de elektrische systemen 's ochtends bij het starten van de auto aanslaan. Deze moeten aangaan zodra de opwarmcyclus is voltooid, en het is ook niet normaal dat de temperatuur abrupt stijgt. Hier begint het meestal met het eenvoudigste: het controleren van de radiator en de temperatuurlamp, en natuurlijk de thermostaat. Je moet echter wel voorzichtig zijn met de waterpompen van deze modellen, ze zijn behoorlijk irritant.