Zoek MDM

Bulletin

RENAULT MEGANE II 1.5 DCI DYNAMOPOELIE.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26006 door handmatig-mechanisch
RENAULT MEGANE II 1.5 DCI DYNAMOPOELIE. Uitgegeven door manual-mecanica.
Kan iemand mij vertellen of de dynamopoelie normaal gesproken los zit van voor naar achter, of dat er een koppelingssysteem op zit? Ik zou alle informatie zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groeten aan iedereen, heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26007 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: DYNAMOPOELIE RENAULT MEGANE II 1.5 DCI.
Mijn Mégane heeft er geen. Sterker nog, ik had een probleem met die speling. Toen de distributieriem versleten was, kwam er een stuk van de distributieriem in het midden terecht, waardoor de riem een tandje oversloeg door de speling in de poelie. Renault heeft dat probleem in ieder geval opgelost, en misschien werkt die poelie daarom zo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26984 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: DYNAMOPOELIE RENAULT MEGANE II 1.5 DCI.
De dynamopoelies hebben een soort koppeling. Met de klok mee trekt die de as aan en tegen de klok in draait hij zelfstandig. Als dat niet gebeurt, is er iets mis. Het is een veelvoorkomend defect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27016 door handmatig-mechanisch
Er zit geen speling in de dynamo's, de poelies zitten vast. Als er wel speling is, is het lager of de interne bussen mogelijk kapot. Ik heb in ieder geval nog nooit een dynamo met speling gezien. Ik zeg niet dat het niet bestaat, maar ik denk niet dat het normaal is, omdat de riem dan uit het midden raakt en los kan raken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27065 door handmatig-mechanisch
DEZE DYNAMO'S WORDEN GELEVERD MET EEN VASTE POELIE OF EEN VRIJE POELIE, AFHANKELIJK VAN HET AUTOBOUWJAAR. ALS DEZE EEN VRIJE POELIE HEEFT, WERKT HIJ EIGENLIJK ALS EEN FIETSTANDWIEL, DAT ALLEEN RECHTSBLOKKEERT. DIT SYSTEEM VOORKOMT TRILLINGEN VAN DE ACCESSOIRERIEM.