Zoek MDM

Bulletin

MAZDA ALLEGRO HB LAGE TOERENTALFOUT GEEFT GEEN MIN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25867 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat iemand de kennis en de wil heeft om mij te helpen.

Ik heb een MAZDA Allegro HB 1600 uit 1996. Ik heb twee problemen gehad (die op verschillende momenten optraden) met de COLEPATO, en de monteurs hebben niets anders gedaan dan me geld afhandig maken, zonder resultaat.
1. De afgelopen twee jaar, vooral op warme dagen, begon het toerental soms op en neer te gaan, bijna tot het punt waarop het eerst afsloeg en vervolgens met tussenpozen van ongeveer drie seconden afsloeg. Ik moet het brandstofniveau met de schroef verhogen zodat het niet afsloeg, want als ik het gas loslaat in een bocht of bij het stoppen, heb ik geen stuur of rem meer. Geen enkele monteur heeft het probleem gevonden.

2. Na het vervangen van de keerringen en pakkingen begon de motor te haperen bij lage toerentallen; dat wil zeggen tijdens het accelereren of in de laagste versnelling, dan stottert hij af en toe en loopt hij over het algemeen niet meer wild zoals voorheen. Alles is vervangen: bougies, hogedrukslang, kleppen gekalibreerd, en verder niets. Hij loopt nauwelijks meer nadat hij de garage heeft verlaten.

Hij rookt een beetje als hij koud is, maar de compressie is niet laag. Hij raakt echter wel oververhit bij gas geven en ik moet de tweede ventilator handmatig aanzetten.

Ik ben erg tevreden met de uitsparing in de auto en hoop dat iemand me kan helpen hem te redden. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28007 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: LAAG TOERENTAL MAZDA ALLEGRO HB STORING GEEFT GEEN MIN
Hallo, ik ben Anyer uit Colombia. Je moet aangeven welke pakking is vervangen, of het de cilinderkoppakking of de koppakking was. Als deze is geborsteld door oververhitting, moet je mogelijk de cilinderkop vervangen. Vanwege de compressie moet je bij het borstelen van de cilinderkop de voorkamers voor de verhouding openen.
Dat is het eerste punt,
het punt dat bij stationair draaien uitschakelt. Je opent alleen de doorgang naar de gasklepschroef, omdat deze voor injectie is en de enige manier om de benzinestroom te regelen via de ECU of computer is. Wat je moet doen, is de lagedrukinstallatie controleren (de TPSS, MAF IAT, de ISC of stationair acceleratiesensoren). Als de elektricien er is, moet hij die sensorinstallaties naar de computer controleren. Je moet sensor voor sensor controleren om te zien of ze defect zijn, met name de TPS en de ISC, en de TPS afstellen. De elektricien of monteur doet dat. En controleer de brandstofpomp of accudruk. Die zou tussen de 35 en 45 lb-psi moeten liggen, en als je gas geeft, gaat hij nog eens 5 lb-psi omhoog.
Controleer dat, en ook de timing van de verdeler en de temperatuursensor voor het opwarmen, ook al heb ik het probleem met de cilinderkop al uitgelegd.
Nou, dat is alles, en ik hoop dat het je op de een of andere manier helpt. Doei.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28009 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: LAAG TOERENTAL MAZDA ALLEGRO HB STORING GEEFT GEEN MIN
Zorg er allereerst voor dat alle massakabels goed zijn aangesloten en schoon zijn, zodat er een goede massa naar het motorblok ontstaat. Mazda's staan ​​bekend om problemen met stationair draaien. Dit wordt meestal veroorzaakt door vuil in het inlaatspruitstuk. U moet dit verwijderen en schoonmaken. En wat betreft oververhitting: controleer of de cilinderkop, zoals beschreven, correct is, of er geen water in zit, geen water in de olie, geen compressie in het koelsysteem en geen water in de verbrandingskamer (te herkennen aan witte rook uit de uitlaat). Als de oververhitting alleen op hellingen optreedt, controleer dan uw thermostaat. Verwijder deze en maak een proefrit zonder de thermostaat om te zien wat er gebeurt.