Zoek MDM

Bulletin

Motorstoring bij Palio Adventure

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2577 door handmatig-mechanisch
Motorstoring bij Palio Adventure Geplaatst door manual-mecanica
Hallo.
Het probleem is het volgende: ik heb een Palio Adventure uit 2004. Als de motor warm is, begint hij te haperen, verliest hij vermogen, zelfs als ik gas geef, slaat de motor af (hij schokt alsof de stroom is uitgevallen) en als hij niet afslaat, lijkt het alsof er maar drie cilinders werken, omdat hij veel optrekt, en het motorstoringslampje gaat branden (alleen als hij uitvalt). Zodra je de motor uit- en weer aanzet, is het probleem verholpen (soms lost het zichzelf op).
De laatste onderhoudsbeurt is bij de dealer uitgevoerd voor 60.000 euro (nu staat er 64.000 euro op). Ik heb de bougies en kabels al gecontroleerd en die lijken prima te werken (ik heb de test gedaan door kabel voor kabel los te koppelen als hij uitvalt, en er was geen verandering).
Ik waardeer alle mogelijke hulp, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2578 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Palio Adventure motorstoring
Interessant is om te weten welke motor uw voertuig heeft, maar aan de andere kant wekt het de indruk dat er sprake zou kunnen zijn van een elektrisch probleem in het brandstofsysteem. Dit probleem zou zich onder bepaalde omstandigheden voordoen, omdat de elektronica de inspuittijden corrigeert volgens een band; bij een lage brandstofdruk zou de injectiepuls breder worden tot umax. Daarna, als de druk laag is, zou de sensor beginnen te meten dat de LAMBDA-sensor lage spanningswaarden genereert, en er is geen manier om deze te corrigeren, wat aanneemt dat er een elektronisch probleem is.
Mogelijk zijn er verstopte filters, een versleten pomp door vervuilde brandstof, enz. Bij continu gebruik neemt het stroomverbruik van de pomp toe, waardoor de bedrijfstemperatuur en daarmee de interne weerstand toenemen, wat de prestaties vermindert.
PS: De pomp heeft interne (aanzuig) en externe filters. Controleer beide en vergelijk het stroomverbruik van de pomp met een nieuwe (ongeveer 4 ampère). Als de stroomsterkte na verloop van tijd toeneemt, bevestigt dit dat een van de bovenstaande situaties zich voordoet.

Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2582 door handmatig-mechanisch
HALLO, HOE GAAT HET? KIJK NAAR DE LUCHTDRUKSENSOR, MAP-SENSOR, DIE NORMAAL STOPT MET WERKEN. HET IS ZELDZAAM, HET GEBEURT NORMAAL ALS DE MOTOR WARM IS. ALS DIE SENSOR NIET GOED WERKT, DE ONTSTEKINGSVERSNELLING ONCONTROLEERT EN HET LIJKT OF 1 CILINDER STILSTAAT, PROBEER DAN HET VOLGENDE: HAAL DE STEKKER VAN DE MAP-SENSOR EN TEST OF DEZE DEZELFDE STORING HEEFT. ZO NIET, VERVANG DAN DE BOUGIES VOOR BOSH, SLECHTS 1 ELEKTRODE, MET HETZELFDE LICHT ALS AFKOMSTIG VAN DE FABRIEK. IK HOOP DAT JE HET OPLOST. GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2594 door handmatig-mechanisch
BEDANKT VOOR UW ANTWOORDEN, MAUROG EN EDOSR
DE MOTOR IS BENZINE, 4 CYL 1.6L 16V. HET BRANDSTOFFILTER IS AL VERVANGEN, IK BEGIN MET DE EENVOUDIGSTE OPLOSSINGEN (MAP LOSKOPPELEN, BOUGIES VERVANGEN). ZIJN DE FILTERS VAN DE BRANDSTOFPOMP VERWISSELBAAR OF ALLEEN GEWASSEN? EN BEVINDT DE POMP ZICH IN DE TANK? ZODRA IK DE TESTS HEB UITGEVOERD, LAAT IK U DE RESULTATEN BERICHTEN. NOGMAALS BEDANKT.