Zoek MDM

Bulletin

Dodge Intrepid box

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25733 door handmatig-mechanisch
Dodge Intrepid versnellingsbak. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met de versnellingsbak van mijn Dodge Intrepid uit 1994. Als ik stop, bijvoorbeeld voor een stoplicht, blijft de auto in de tweede versnelling staan. Ik moet de motor uitzetten om hem weer normaal te laten rijden. Wat zou de oorzaak kunnen zijn en wat is een mogelijke oplossing?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25736 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Dodge Intrepid versnellingsbak
Het probleem dat u ondervindt, is dat de transmissiecomputer een storing detecteert en in de noodmodus gaat (ter bescherming tegen verdere schade).
Het is lastig om de precieze oorzaak te achterhalen, omdat het verschillende
oorzaken kan hebben, van een defecte sensor tot versleten of beschadigde koppelingsplaten.
Het beste advies dat ik kan geven, is om de auto uit te lezen
en de foutcodes naar mij te sturen, zodat ik u beter kan helpen.
Veel succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26084 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Dodge Intrepid versnellingsbak
Ik had dat probleem totdat het steeds erger werd en het uiteindelijk helemaal niet meer werkte na het uit- en aanzetten. De volgende stap was om de hele versnellingsbak te repareren of te vervangen. Gelukkig hebben ze hem gerepareerd en werkt hij nu weer prima, maar de kosten waren enorm.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26177 door handmatig-mechanisch
Dat is precies de bedoeling: fouten opsporen voordat ze verergeren. Maar ik sta erop dat er een diagnose wordt gesteld om het probleem te lokaliseren. Soms is het iets simpels waarvoor de versnellingsbak niet eens gedemonteerd hoeft te worden. Het laatste probleem dat ik heb opgelost, was een defecte
overdrive-versnelling; ik heb die vervangen en alles werkte weer naar behoren. Deze keer heb ik de versnellingsbak wel gedemonteerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26181 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, ik zag dit topic. Ik heb momenteel een Intrepid in mijn garage staan ​​met een soortgelijk probleem. Als ik hem uitzet, schakelt hij in de versnelling. Hij heeft een 2.7L motor en is een model uit 2000. Ik heb hem al uitgelezen en dacht dat het de solenoïde was, maar toen ik hem testte, bleek dat de versnellingen direct met de scanner inschakelden. Ik zag ook dat de turbinesensor niets registreerde! Ik ben er wat onderzoek naar gaan doen, maar ik vond alleen dat er twee sensoren zijn, één voor de inlaat en één voor de uitlaat. Ik weet niet zeker of dat het probleem oplost. Wat denkt u? Zou het iets soortgelijks kunnen zijn?