Zoek MDM

Bulletin

probleem met VW-distributeur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25721 door handmatig-mechanisch
Probleem met VW-verdeler Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een Kever uit '91 met elektronische carburateurontsteking. De auto is prima, bijna alles wat er gebeurt is dat als ik sneller dan normaal over een drempel rijd, of door een kuil rijd, of door een defect aan de weg "wat in Mexico niet gebeurt", haha, de auto afslaat en door de uitlaat knalt. Dus ik moet uitstappen en de verdeler controleren, en ik merk dat de rotor van de verdeler loskomt en vanzelf gaat draaien. Dan zet ik hem er weer op, doe de verdelerkap dicht en hij begint weer te draaien. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het is erg oncomfortabel om steeds uit de auto te moeten stappen. Alvast bedankt, ik wacht op jullie antwoorden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25731 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW-verdelerprobleem
Vrienden, het ideaal zou zijn om de verdeler te vervangen maar dat kost een hoop geld hahaha Je kunt controleren of de rotor van binnen niet beschadigd is en dat hij daarom draait, en als dat niet zo is, boor dan een gat als de rotor op zijn plaats zit en steek er een simpele en gemakkelijke pin in, de andere manier is om de rotor te lijmen maar dat is wilder hahaha Succes en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25734 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat je 3 dingen moet controleren. Ten eerste moet je de centrale koolstofveer van de verdelerkap controleren. Ten tweede moet je de veer controleren die tussen de verdeler en de as zit die hem laat draaien. Ten derde moet je de shims controleren die tussen deze as en het monoblok zitten. Er zitten er minstens twee. Het kan zijn dat ze gebroken zijn en dat het aluminium van het monoblok versleten is. De afstand tussen de as en de verdeler is groter, waardoor hij loskomt als je in een kuil valt of over een hobbel springt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25735 door handmatig-mechanisch
de vw verdeler zit met een soort klem vast aan de motor. Deze klem heeft een schroef die we losdraaien met een 10 mm dop en aan de achterkant zit een 13 mm moer die de klem vastpakt. Soms komt deze moer los en komt de verdeler omhoog. Een mogelijke oplossing is om de 10 mm schroef en de 13 mm moer los te draaien, de rotor zo ver mogelijk naar beneden te drukken en ze vast te draaien zonder de rotor los te laten. Als dit niet werkt, is de verdeler waarschijnlijk kapot en moet deze worden vervangen.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25740 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties. Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik was aan het werk. Ik kijk morgen wel even en laat het je weten.