Zoek MDM

Bulletin

Ford Econoline storingen, help alstublieft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26130 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Econoline storingen, help alstublieft.
Controleer de ruwe metalen, die zouden al flink bekrast of versleten moeten zijn. Ter informatie: controleer de drijfstang en het hoofdlager. Dat duurt niet lang en je merkt al snel of je daar druk verliest. Of, als je een oliepomp hebt (die gebruikt wordt om olie toe te voegen of te verwijderen uit transmissies), pas die dan aan waar de olievulvox loopt. Begin daar olie doorheen te pompen en verwijder het carter zodat je kunt zien waar de olie naartoe wordt geslingerd. Laten we even nadenken: het smeersysteem in motoren wordt gevormd door... De oliepomp, het filter, de olieleidingen, de leidingen in de metalen van de drijfstang en het hoofdlager. Je hebt de pomp al vervangen. Analyseer en vertel me wat je nog meer mist. Controleer niet alleen de metalen, maar ook eventuele andere onderdelen die daar beschadigd zijn. Het kan geen kwaad om het drukregelventiel op de filterhouder te controleren. Al met al heb je geen andere keuze dan alle mogelijke oorzaken uit te sluiten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26657 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Econoline storingen, help alstublieft.
Hallo iedereen op het forum, kijk nu heb ik een nog groter probleem met mijn Econoline. Wat er gebeurt is dat we nu niet weten of de motor er via de voorkant uitkomt. Wat er gebeurt is dat de oliepan in de weg zit. Daarom konden we hem niet verwijderen omdat er een brug in het midden zit. Ik heb de hele voorkant van de bus al verwijderd, maar ik wil graag met jullie bevestigen of hij via de voorkant naar buiten komt of dat we de transmissie moeten verwijderen en hem via de achterkant eruit moeten halen.:( Bedankt voor jullie steun.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26669 door handmatig-mechanisch
Het zou er met kracht via de voorkant uit moeten komen. Als je alleen het carter wilt verwijderen, maak dan de hielen los en til de motor op met een kraan of krik, hoewel ik dat lastig vind vanwege de ruimte boven de motor, zodat de zijde die de olie absorbeert loskomt. Blijkbaar heb je je probleem met de oliedruk nog steeds niet opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26671 door handmatig-mechanisch
Ja, ik ben ten einde raad en ik ga de motor eruit halen en hem buiten repareren en meteen afstellen, maar de ruimte is erg oncomfortabel en daarom vraag ik om hulp om dit probleem op te lossen. De giek past niet, hij tilt hem niet veel op en het carter zit in de weg. Ik heb alles al van voren gedemonteerd. Het enige wat nog rest is de versnellingsbak te verwijderen en eruit te trekken, maar we weten niet zeker of deze motoren van voren verwijderd moeten worden of hoe? :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26833 door handmatig-mechanisch
Man, je moet de cilinderkoppen verwijderen, dan het carter en tot slot de voorkant van de motor. Het drukprobleem moet te wijten zijn aan versleten metalen van de hoofd- en drijfstang. Het water dat in het carter is gekomen, moet de slijtage van het metaal hebben versneld. Ik raad aan
om die motor volledig te reviseren. Iets soortgelijks is mij overkomen,
en ik merkte dat Amerikaanse motoren veel additieven bevatten.
Dit zorgt voor een enorme koolstofafzetting in de motor, en als je werkzaamheden uitvoert die het inwendige van de motor aantasten, komen er ketelsteentjes los die de oliekanalen verstoppen.