Zoek MDM

Bulletin

Problemen met mijn Ford Econoline, kunt u mij helpen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26130 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Problemen met de Ford Econoline, help alstublieft
Controleer de lagers, neef. Ze zijn waarschijnlijk flink beschadigd of versleten. Om je een idee te geven: controleer de drijfstang- en hoofdlagers. Dat kost niet veel tijd en je ziet meteen of je daar druk verliest. Of, als je een oliepomp hebt (zoals die gebruikt worden om olie toe te voegen of af te voeren uit versnellingsbakken), sluit die dan aan op de plek waar de oliedrukschakelaar zit. Pomp er olie doorheen en verwijder het carter om te zien waar de olie lekt. Laten we hier even over nadenken: het smeersysteem in motoren bestaat uit... de oliepomp, het filter, de oliekanalen en de kanalen in de drijfstang- en hoofdlagers. Je hebt de pomp al vervangen. Analyseer hem en vertel me wat je nog meer moet controleren naast de lagers, of misschien een beschadigde klepstoter. Het kan geen kwaad om de drukregelaar op het filterhuis te controleren. Uiteindelijk heb je geen andere keuze dan alle mogelijke oorzaken uit te sluiten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26657 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Problemen met de Ford Econoline, help alstublieft
Hallo iedereen op het forum, ik heb een nog groter probleem met mijn Econoline. We weten nu niet zeker of de motor er via de voorkant uit moet. De oliecarter zit in de weg, dus we konden die niet verwijderen omdat er een brug in het midden zit. Ik heb de hele voorkant van de bus al verwijderd, maar ik wil graag van jullie bevestiging krijgen of de motor er via de voorkant uit moet of dat we de versnellingsbak moeten verwijderen en de motor er via de achterkant uit moeten halen.:( Bedankt voor jullie hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26669 door handmatig-mechanisch
Het moet er aan de voorkant uit. Als je alleen het carter wilt verwijderen, maak dan de bevestigingsbeugels los en til de motor op met een kraan of krik, hoewel ik denk dat dat lastig zal zijn vanwege de ruimte boven de motor, zodat je het oliefilter kunt verwijderen. Blijkbaar heb je je probleem met de oliedruk nog steeds niet opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26671 door handmatig-mechanisch
Ik ben ten einde raad, dus ik ga de motor eruit halen, hem buiten repareren en meteen afstellen. Het enige probleem is dat de ruimte erg lastig is, vandaar dat ik om hulp vraag om dit op te lossen. De giek past er niet doorheen, hij tilt de motor niet ver genoeg op en de oliecarter zit in de weg. Ik heb alles aan de voorkant al verwijderd; het enige wat nog overblijft is de versnellingsbak eruit halen, maar we weten niet zeker of deze motoren aan de voorkant verwijderd moeten worden en zo ja, hoe dat moet. :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26833 door handmatig-mechanisch
Man, je moet eerst de cilinderkoppen verwijderen, dan de versnellingsbak en tot slot de motor vanaf de voorkant. Het drukprobleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door versleten hoofd- en drijfstanglagers. Het water dat in het carter is gekomen, moet de slijtage hebben versneld. Ik raad
een complete motorrevisie aan. Iets soortgelijks is mij ook overkomen,
en ik merkte dat Amerikaanse motoren veel additieven gebruiken,
wat zorgt voor veel koolstofafzetting in de motor. Wanneer je werkzaamheden uitvoert die de interne onderdelen van de motor aantasten, hoopt zich kalkaanslag op die de oliekanalen verstopt.