Zoek MDM

Bulletin

Ford Econoline storingen, help alstublieft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25684 door handmatig-mechanisch
Storingen aan de Ford Econoline, graag hulp. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal op het forum, ik heb een probleem met een Ford Econoline uit 1998 met een 4.2 V6-motor. Er zat onlangs water in de motor, dus hebben we alleen de pakking in de klepsteel vervangen, omdat de koppakking niet beschadigd was. We hebben verschillende tests gedaan om te zien waar het water doorheen stroomde en uiteindelijk hebben we alles weer in elkaar gezet, maar nu is er een probleem met de oliepomp: het lijkt erop dat de olie de klepstelen niet bereikt. Er is heel weinig druk. We zetten de auto aan en laten hem ongeveer 10 minuten draaien, en op het dashboard zakt de oliemeter en gaat het olielampje branden. Mijn vraag is: is de pomp kapot, moet ik hem vervangen of wat kan de oorzaak van dit probleem zijn? Help me alsjeblieft. :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25693 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Econoline storingen, help alstublieft.
Haal het kleppendeksel eraf en controleer of er olie in zit. Misschien ligt de behuizing ondersteboven. Je kunt ook het oliebolletje eruit halen en je vinger erop leggen, zodat iemand hem kan starten en kan controleren hoe hoog de druk is, als je een beter instrument hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25700 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Econoline storingen, help alstublieft.
Oké, we hebben de test op de lamp gedaan en hij gaf geen druk. We hebben de pomp er weer afgehaald en er wat olie in gedaan en hem er weer in gezet. Het werkte. De naald ging omhoog en het olielampje ging uit, maar zoals ik al zei, na 10 minuten ging de druk weer omlaag en ging het lampje weer branden. Aan de andere kant heb ik de handleiding van een Ford Expedition-motor geraadpleegd, die erg lijkt op de Econoline. Daar staat dat als de pomp versleten is, de oliepomp vervangen moet worden als er maximaal 0,0016 inch speling is tussen de tandwielen van de pomp en de behuizing. Maar ze zeggen dat ik bij het vervangen van de pomp ook de distributiekettingkap moet vervangen. Wat moet ik doen? Help. :( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25711 door handmatig-mechanisch
Doe er wat Lucas Oil in en laat het nog even inwerken zodat het oliepeil verder stijgt. Succes. Hopelijk helpt het.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25712 door handmatig-mechanisch
Ik zou je ook aanraden om er een fysieke markering op te zetten, want de originele lampen zijn een regelrechte leugenaar. Al is het maar ter verificatie.