Zoek MDM

Bulletin

Problemen met mijn Ford Econoline, kunt u mij helpen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25684 door handmatig-mechanisch
Hallo iedereen op het forum. Ik heb een probleem met een Ford Econoline uit 1998 met een 4.2L V6-motor. Er is onlangs water in de motor gekomen, dus we hebben alleen de pakking van de klepstoters vervangen omdat de koppakking niet beschadigd was. We hebben verschillende tests uitgevoerd om te achterhalen waar het water vandaan kwam en hebben uiteindelijk alles weer gemonteerd. Maar nu is er een probleem met de oliepomp. Het lijkt erop dat de olie de klepstoters niet bereikt; er is heel weinig druk. We starten de motor en laten hem ongeveer 10 minuten draaien, waarna de oliedrukmeter daalt en het olielampje gaat branden. Mijn vraag is: is de pomp beschadigd? Moet ik hem vervangen, of wat zou dit probleem kunnen veroorzaken? Graag hulp. :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25693 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Problemen met de Ford Econoline, help alstublieft
Verwijder het kleppendeksel en controleer of er olie in zit; mogelijk is de pakking verkeerd om gemonteerd. Als alternatief kunt u de oliedruksensor verwijderen, iemand de motor laten starten en de druk laten meten. Als u over het juiste instrument beschikt, is dat nog beter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25700 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Problemen met de Ford Econoline, help alstublieft
Oké, we hebben de oliedruksensor getest en die bouwde geen druk op. We hebben de pomp er weer uitgehaald, er wat olie bijgevuld en hem teruggeplaatst. Het werkte; de ​​naald ging omhoog en het olielampje ging uit. Maar zoals ik al zei, na 10 minuten zakte de druk weer en ging het lampje weer branden. Even iets anders: ik heb de handleiding van een Ford Expedition-motor bekeken, die erg lijkt op die van de Econoline, en daarin staat dat als de pomp versleten is, deze vervangen moet worden als er maximaal 0,0016 inch speling is tussen de tandwielen van de pomp en de behuizing. Maar ik heb begrepen dat ik bij het vervangen van de pomp ook het distributiekettingdeksel moet vervangen. Wat moet ik doen? Help! :( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25711 door handmatig-mechanisch
Voeg wat Lucas-olie toe en laat de motor nog even draaien, zodat het oliepeil verder stijgt. Succes! Ik hoop dat dit helpt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25712 door handmatig-mechanisch
Ik zou je ook aanraden om een ​​fysieke markering aan te brengen, omdat de originele lampjes vaak onnauwkeurig zijn. Al is het maar ter controle.