Hallo, de R19-ventilator werkt via een thermische schakelaar die zich, als ik me niet vergis, onderaan de waterradiator bevindt. Daar kunnen ze vandaan komen, afhankelijk van of de ventilator één of twee snelheden heeft, twee of drie kabels. De manier om dit te controleren is als volgt: kijk eerst of er +12V-spanning bij één van de kabels komt. Als dat niet gebeurt, is er sprake van een zekering. Zo ja, dan moet je bij de kabel met twee kabels een brug tussen de twee kabels leggen. Als overbruggen werkt, ligt het probleem bij de thermische schakelaar. Als overbruggen niet werkt, moet je het relais zoeken en controleren. Ik denk dat je dat al hebt gedaan en dat het dan werkt. Bij de drie is het hetzelfde: één moet +12V hebben. Als dat zo is, moet je een brug leggen tussen de kabel met de pluspool en één van de andere. Eén ventilatorsnelheid zou dan moeten werken. Als je de andere overbrugt, werkt de andere snelheid wel. Als overbruggen werkt, zit het probleem bij de thermische schakelaar.
Ik hoop dat het je helpt. Groeten.