Zoek MDM

Bulletin

automatische transmissie van de Kia Picanto uit 2008

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25462 door handmatig-mechanisch
De automatische transmissie van mijn Kia Picanto uit 2008 blijft, als hij warm is, in de derde versnelling hangen en trekt langzaam op. Ik heb de olie en het filter al vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Ik moet de positie van solenoïde B in het klephuis weten, die volgens de computerdiagnose kapot is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25516 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Automatische transmissie Kia Picanto 2008
Wanneer de transmissie een solenoïdecode afgeeft, blokkeren ze. Als je niet weet welke solenoïde het is en je gaat hem testen om erachter te komen welke het is, is het het makkelijkst om de codes te wissen en de 1x1-koppeling te verbreken totdat je weet welke solenoïde die code afgeeft. Zodra je dat weet, test je de solenoïde. Als je solenoïde B afgeeft, is de kans groot dat A hetzelfde is. Je kunt ze verwisselen om te zien of de code verandert om te zien of de solenoïde het probleem is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 dagen geleden #43682 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de automatische transmissie van de Kia Picanto uit 2008
Hallo vriend, mij overkwam hetzelfde met mijn Picanto uit 2008 en de codes die de scanner me gaf waren P0743 en P0713. Met deze codes blijft de auto in de derde versnelling staan als hij opwarmt. Wat er veranderd is, is de interne arm waar de interne temperatuursensor in zit en de referentie is 4630823000 origineel KIA EN DAT PROBLEEM WAS VERDWENEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar 1 maand geleden #52588 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de automatische transmissie van de Kia Picanto uit 2008
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem en meerdere monteurs weten niet wat het is. De scanner geeft foutcode p0743. Ik zou het op prijs stellen als u mij hier meer over kunt vertellen. Waar moet het reserveonderdeel heen? Is dit makkelijk zelf te doen door een monteur of moet ik het naar de Kia-werkplaats brengen? Hartelijk dank voor uw reactie. Ik weet dat het bericht al wat ouder is.