Zoek MDM

Bulletin

probleem met Toyota 4runner motor 1KZ

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25419 door handmatig-mechanisch
Probleem met Toyota 4Runner 1KZ-motor Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal.
Ik wilde weten of iemand van jullie me kan helpen. Ik heb een probleem met een 1KZ 4Runner MT-07. We hebben net de cilinderkop vervangen. Ik heb hem weer in elkaar gezet en hij startte prima. Hij werkte 3 minuten lang prima. Na 3 minuten begint hij flink te roken en ruikt hij naar diesel. Als hij even uitslaat en dan weer start, doet hij hetzelfde. Eerst werkt hij prima, maar na 3 minuten begint hij weer te roken. Ik heb de injectoren al laten controleren en die werken prima. Ik weet niet of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en een idee heeft wat het zou kunnen zijn.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25436 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Toyota 4Runner 1KZ-motor
Welke kleur heeft de rook?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25453 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Toyota 4Runner 1KZ-motor
Het is waar dat de kleur belangrijk is om het probleem te bepalen. Ik vermoed dat het zwart is. Controleer de temperatuurklok voor beide gegevens en vertel het ons.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25484 door handmatig-mechanisch
De rook is grijs.

Ik heb het probleem al opgelost. Toen ik de nieuwe cilinderkop kocht, heb ik hem naar een revisiebedrijf gestuurd om hem te laten kalibreren en de kleppen te laten stellen, maar daar stonden de kleppen verkeerd afgesteld. Ik heb hem gestart en ongeveer een uur laten draaien, en beetje bij beetje verdween het probleem. Uiteindelijk, toen de kleppen correct afgesteld stonden, was het prima.

Bedankt voor je antwoorden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40218 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het motorprobleem van de Toyota 4Runner 1KZ
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn Toyota 1KZ. Plotseling ging er een lampje branden dat leek op de turbo, oranje... Nou, wat ik gedaan heb, is controleren of er vacuümslangen kapot of lek waren, en niets... De auto blijft maar rijden, hij is niet onhandig, hij rijdt goed, maar het lampje blijft maar branden. Ik wilde weten of iemand dit probleem ook heeft gehad of een oplossing, want ik kan het probleem niet vinden. Bedankt!