Zoek MDM

Bulletin

motorproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25373 door handmatig-mechanisch
Motorproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, hoe gaat het? Ik heb een vraag: de motor van mijn auto is vastgelopen, de drijfstang en de zuigerpen, nummer vier, en die zijn afgebroken. Hij had geen smering. De andere drie smeerden wel. Ik denk niet dat het de pomp was, want ze hadden allemaal smering, behalve die ene. Is er een manier om te weten of de oliepomp kapot is? Ik zou je hulp op prijs stellen. Mijn auto is een Ford Fiesta uit 2002.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25377 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorproblemen
Goedemorgen Felix.

Het punt is dat de motor een grote revisie nodig heeft. Ik weet niet hoe erg de krukas en cilinders beschadigd zijn. Of ze vervangen moeten worden of opnieuw geslepen kunnen worden. In beide gevallen moet je de oliepomp vervangen, aangezien je je motor aan het finetunen bent.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25380 door handmatig-mechanisch
Als de pomp kapot is, zijn er meer symptomen: het lampje op het dashboard en meer onderdelen zijn kapot, de stoters maken een geluid, er moet een metaalstukje vervormd zijn, dat denk ik, maar ik heb niets gezien. Als de olie er gezond uitkomt, is er geen probleem met de pomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25393 door handmatig-mechanisch
Vriend, de auto maakte een geluid, maar ze zeiden dat het de ketting was, ik weet het niet, en dat de stuurstang krom was. Toen ik hem uit elkaar haalde, zat er een kras op de volger. Ik heb hem al opgestuurd om te laten repareren. Hij bleef op 010 staan. De auto klonk alsof hij op benzine reed en het lampje brandde, maar dat was al aan sinds ik de motor een jaar geleden had gecontroleerd en ik dacht dat hij kapot was. Maar als het de pomp was, dan is die volgens mij al een tijdje geleden kapot.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25395 door handmatig-mechanisch
Metalen draaien rond zonder smering, en met goede reden. Een gebrek aan olie, een oververhitte motor, te hoog toerental of een verstopte, losse of losse zuignap (pomp) kan ervoor zorgen dat een drijfstang smelt. Bovendien is het er altijd één die smelt, niet allemaal. B)