Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de Honda Accord EXi uit 1992

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2525 door handmatig-mechanisch
Probleem met de Honda Accord EXi uit 1992 Geplaatst door manual-mecanica
Het probleem is dat wanneer hij start, het toerental constant stijgt en daalt tussen de 1000 en 1500 toeren per minuut, het is alsof je constant "accelereert en afremt". Kan iemand me wat advies geven? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2534 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Honda Accord EXi uit 1992
Meestal is het een kapotte slang in het inlaatspruitstuk waardoor de lucht wordt aangezogen. Ik raad je aan om dat te controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2570 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Honda Accord EXi uit 1992
Of dat, of een defecte luchtmassameter of MAP-sensor, of een koudstartklep die verstopt zit met vuil en niet genoeg lucht binnenlaat.

Hoe dan ook, de twee meest waarschijnlijke opties zijn een kapotte slang en de stationairklep.

Je zou me moeten vertellen of het waarschuwingslampje gaat branden, en of het ook brandt als de motor warm is, of dat het probleem verdwijnt zodra de motor op bedrijfstemperatuur is.

Opel Astra F, Ascona, Vectra A, Kadett E, Calibra en andere hadden dit probleem met de stationairklep vrij vaak.
Ik hoefde hem alleen maar schoon te maken en het bleef kilometers lang aanhouden.

Met vriendelijke groet.