Zoek MDM

Bulletin

Ik weet niet wat hulp is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden - 14 jaar en 2 maanden geleden #25008 door handmatig-mechanisch
IK WEET NIET WAT HEEFT GEHOLPEN Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, kijk, ik heb een Renault 18 GTX model 85, maar er is een probleem. Als ik hem aanzet en 10 of 15 minuten wacht terwijl hij warm is, slaat hij af als ik het gas loslaat om hem in een versnelling te zetten...
wat zou het kunnen zijn? Het gebeurt ook als ik rem bij stoplichten, of beter gezegd, als ik niet kan stoppen met accelereren omdat hij afslaat...
De auto heeft een benzinemotor van 2 liter.
Laatst bewerkt: 14 jaar 2 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25009 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: IK WEET NIET WAT HET HEEFT
HALLO,
Je kunt controleren of het brandstoffilter niet verstopt is, of geef hem wat extra brandstof voor stationair draaien. Het is een klein schroefje op de carburateur (dunne platte schroevendraaier).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25045 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: IK WEET NIET WAT HET HEEFT
Er zit een carburateur op, dus je zult moeten kijken of er een elektronische starter op zit. Die regelt het stationair draaien. Je kunt hem iets harder laten lopen zodat hij niet afslaat, maar ik raad je aan om de vacuümslangen die naar de carburateur gaan visueel te inspecteren. Als die goed zijn, voer dan onderhoud uit aan de carburateur. Als die niet werkt, controleer dan het huidige onderdeel van het voertuig. Heb je een elektrische pomp of een mechanische brandstofpomp?