Zoek MDM

Bulletin

IK WEET NIET WAT ER MET JE AAN DE HAND IS, HELP!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden - 14 jaar en 4 maanden geleden #25008 door handmatig-mechanisch
IK WEET NIET WAT ER MIS MEE IS, HELP! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Renault 18 GTX uit 1985, maar die heeft een probleem. Ik start hem en wacht 10 tot 15 minuten tot hij warm is, en dan, als ik het gaspedaal loslaat om te schakelen, slaat hij af.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Het gebeurt ook als ik rem voor een stoplicht; eigenlijk kan ik het gaspedaal niet lang loslaten, want dan slaat hij af.
De auto heeft een 2-liter benzinemotor.
Laatst bewerkt: 14 jaar 4 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25009 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: IK WEET NIET WAT ER MIS IS, HELP
Hallo,
je kunt controleren of het brandstoffilter niet verstopt is, of iets meer brandstof toevoegen voor stationair draaien; het is een klein schroefje op de carburateur (gebruik een kleine platte schroevendraaier).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25045 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: IK WEET NIET WAT ER MIS IS, HELP
Het is een carburateur, dus je moet controleren of er een elektronische choke in zit, die het stationair toerental regelt. Je kunt het toerental iets hoger laten oplopen om afslaan te voorkomen, maar ik raad aan om de vacuümslangen naar de carburateur visueel te inspecteren. Als die in orde zijn, laat dan de carburateur nakijken. Als het dan nog steeds niet werkt, controleer dan het elektrische systeem van de auto. Heb je een elektrische of een mechanische brandstofpomp?