Zoek MDM

Bulletin

Codes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24988 door handmatig-mechanisch
Codes gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik heb een Peugeot 307 en het motorlampje brandt. Ze hebben de auto uitgelezen en de foutcodes P0170 en P1336 kwamen naar voren. De monteur zei dat ik beide lambdasensoren moest vervangen, wat ik heb gedaan, maar het probleem blijft. Nu zeggen ze dat ik de purgesensor moet vervangen... Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25003 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Codes
Kijk, P1336 verwijst naar de zuurstofsensor, maar P0170 verwijst direct naar de brandstofinjectie of het brandstofmengsel. Hebben ze het geheugen van de computer gewist na de reparatie? Controleer je injectoren en daarna je ontstekingstiming. Soms, zoals bij Fiat, uit een timingfout zich als een storing in injector nummer 2. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25014 door handmatig-mechanisch
Ja, vriend, ze hebben de foutcode gewist nadat ze de lambdasonde hadden geïnstalleerd, maar daarna kwam hij terug. Wat me ook is opgevallen, is dat ik de benzinetank vol moet houden, want als hij halfvol is, hapert de auto. En als ik plotseling het gaspedaal indruk, hapert hij nog steeds. Zou het kunnen dat ze in de garage een ander onderdeel hebben beschadigd? Bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25015 door handmatig-mechanisch
Hé vriend, vraag je monteur om het koolstoffilter, ook wel de dampkamer van de brandstoftank genoemd, te controleren. Als deze verstopt raakt, geeft dat namelijk foutcodes van de zuurstofsensor en wijst het erop dat het brandstofmengsel te rijk is, wat betekent dat er te veel brandstof in de tank komt. Als het filter verstopt is, vervang het dan en laat de auto opnieuw uitlezen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25016 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt. Nog één vraag, en excuseer mijn onwetendheid op dit gebied: is die bus die u noemde hetzelfde als de benzinetank?