Zoek MDM

Bulletin

Turbo vervangen voor een megane II 1.5 dci

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24972 door handmatig-mechanisch
Turbo vervangen op een Megane II 1.5 dci Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw hier en wil graag wat advies over het vervangen van de turbo van een Mégane. Moet ik de motor loskoppelen? De brug verwijderen? Ik kan nauwelijks bij de achterkant van de motor. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24993 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Turbo vervangen op een Megane II 1.5 dci
Je kunt het op beide manieren doen: met de motor aan of uit. Het hangt af van je vaardigheden en comfortniveau, meer niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25001 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Turbo vervangen op een Megane II 1.5 dci
Dank u wel, maar met de motor geïnstalleerd en zonder de motor los te koppelen, denk ik dat het onmogelijk is om hem te verwijderen. Er is geen toegang vanaf welke kant dan ook, het is erg smal en zelfs als je hem met liften omhoog brengt, zie je nauwelijks onderdelen of schroeven om te demonteren. Wat ik wil, is mezelf redden van het loskoppelen van de brug en de motor, als dat mogelijk is. HEEL ERG BEDANKT VOOR DE HULP. Oh, in de handleidingen die ik heb geraadpleegd, staat altijd hoe je het moet doen, maar met de motor eruit. Mocht er een handleiding zijn die het uitlegt met de motor geïnstalleerd, maar ik kan hem niet vinden.
NOGMAALS BEDANKT VOOR DE HULP, HEEL AARDIG.