Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de ontsteking in een Peugeot 306

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24971 door handmatig-mechanisch
Probleem met de ontsteking van een Peugeot 306. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met mijn Peugeot 306. Een van de vier bobines geeft geen vonk, wat betekent dat de bougie niet werkt. Ik heb de bobine, de bougiekabels en de bougies vervangen, in de veronderstelling dat dat het probleem was, maar het probleem blijft. Kan iemand me adviseren wat ik moet doen? Ik zou alle hulp zeer waarderen. Ik heb een foto van de bobine met vier pinnen bijgevoegd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24974 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: probleem met de ontsteking in een Peugeot 306
Als dat precies jouw bobine is, is het onmogelijk dat een bougie niet vonkt, tenzij de bobine defect is. Dit komt doordat dit type bobine werkt met afvalvonken. Dezelfde bobine stuurt een vonk naar twee gekoppelde cilinders, wat betekent dat de zuigers tegelijkertijd omhoog komen, maar tijdens verschillende slagen, ofwel compressie ofwel uitlaat. De vonk springt dus tegelijkertijd naar beide bougies. Als je het niet gelooft, controleer het dan. Als je ontstekingsvolgorde 1342 is, zullen de uitgangen van cilinder 1 en 4 tegelijkertijd vonken. Als je de twee draden tot op ongeveer 2,5 cm van elkaar houdt, zie je de vonk ertussen overspringen. Je kunt hetzelfde doen met cilinder 2 en 3. De vonk kan niet slechts naar één kant overspringen als de bobine goed is. Als er geen vonk ontstaat of als de vonk erg zwak is, is de bobine defect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24995 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: probleem met de ontsteking in een Peugeot 306
Dat klopt, die bobine is verantwoordelijk voor beide cilinders. Probeer een andere bobine en kijk wat er gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25061 door handmatig-mechanisch
Hallo, op welke spanning werkt de kabel die met de spoel is verbonden? Ik heb gezien dat er twee blauwe draden, één witte draad en één zwarte draad aan zitten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25064 door handmatig-mechanisch
Hoi vriend, zoals anderen al zeiden, ligt het probleem vrijwel zeker bij de bobine. Probeer eens een andere waarvan je weet dat die werkt. Groeten. :)