Zoek MDM

Bulletin

De versnellingsbak en assensor van de NISSAN XTRAIL zijn identiek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24909 door handmatig-mechanisch
Ik heb het weer met mijn auto NISSAN XTRAIL 2003. Gisteren hebben ze hem bij me afgeleverd met het motormanagement aan. Ik heb hem laten uitlezen en uitzetten. Het bleek dat de krukassensor CKP is gecontroleerd. Ze hebben de code gereset. Ik heb de code die aan de achterkant zit en de code die daar zat opzij gezet. Hij startte en ik heb ongeveer 40 km zonder problemen gereden. Ik heb de motor ongeveer 2 uur uitgezet en toen ik hem weer aanzette, ontwikkelde de auto zich niet met het gaspedaal helemaal in, dat wil zeggen, hij ging niet boven de 2500 toeren per minuut. Hij was zwaar en supertraag, maximaal bij 20 of 10 km per uur. Het motormanagementlampje ging aan. Ik heb de sensoren teruggezet naar hun oorspronkelijke staat, zonder dat ik er iets aan had gedaan, was hij er nog steeds. Toen ik hem weer aanzette, brandde het motormanagementlampje niet meer en ontwikkelde de auto zich weer. Ik heb 60 km later gereden en er is niets gebeurd. Vanmorgen startte hij prima. Ik heb ongeveer 20 km gereden en hem ongeveer 20 minuten thuis geparkeerd. Ik startte hem, reed ongeveer 4 km en hij sloeg plotseling af. Ik parkeerde de auto en startte hem weer zonder problemen en er waren geen alarmen op het dashboard. Zou dit een probleem kunnen zijn met een van de motorsensoren of misschien heb ik een elektrisch probleem en zo ja, hoe kan ik dat laten controleren? Voor de zekerheid heb ik de sensoren gekocht en bij de dealer vertelden ze me dat ze hetzelfde zijn en dat er geen verschil is tussen welke sensor omhoog of welke omlaag is. Maar ik heb het gecontroleerd en de codes zijn A29-660 AJ5 en er staat een witte markering op de behuizing, de andere is A29-660 AJ4 en die heeft geen markeringen. Dit merk moet er met een reden zijn en het moet het merk zijn dat op de specifieke plek moet worden geïnstalleerd. Mijn vraag is: waar installeer je dit witte merk en welke heeft het hoogste nummer?

Heel erg bedankt, vrienden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24938 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Identieke NISSAN XTRAIL nokkenas en Sigil-sensor
Beide bieden dezelfde functionaliteit en werken even goed. Het is beter om beide te vervangen, dan is het probleem opgelost. Zorg ervoor dat er in geen van beide een vals contact is. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24958 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Identieke NISSAN XTRAIL nokkenas en Sigil-sensor
Vriend, ik heb ooit eens met een Xtrail de tijd genomen om te zoeken naar de storing. Hij liep prima en opeens accelereerde hij niet meer. Ik heb het contact uitgezet, de auto gestart en alles was weer in orde. Bij één van de auto's die ik heb gerepareerd, heb ik de twee sensoren die je noemt omgewisseld en alles was weer in orde. Bij een andere auto zat het probleem in de gaspedaalschakelaar. Het heeft me moeite gekost om die storing te vinden, maar ik kan het niet verklaren. Hij geeft geen foutcodes of iets dergelijks. Ik heb hem vervangen en geen problemen. Tot vandaag is het drie jaar geleden. Probeer het eens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24987 door handmatig-mechanisch
Vriend, vandaag sloeg mijn auto plotseling af. Ik startte hem opnieuw en het motorstoringslampje ging branden. Nadat ik ongeveer 30 minuten had gereden, zette ik hem stil. Ik had de sensoren al gekocht, want dat meldde de scanner twee dagen eerder. Ik ging ze vervangen omdat ik bang was. Het bleek dat de auto weer uitging omdat ik in de file stond. Ik raakte een beetje wanhopig en probeerde hem opnieuw te starten zonder de sleutel om te draaien, maar niets. Een paar seconden later startte hij nog steeds niet. Ik draaide de sleutel om en probeerde hem te starten. Hij startte wel en accelereerde met een paar keer pompen. Nou ja, dat is het verhaal. In de garage hebben ze de scanner al laten draaien en ze vonden dezelfde codes voor de richtingaanwijzersensor als de dag ervoor, maar daarnaast was er ook de code voor de gaspedaalsensor. Ze hebben de codes gewist en zijn overgegaan op het vervangen van de sensoren van de as en het signaal. Er zijn geen fouten gevonden. De auto ontwikkelt zich, maar ik weet dat het slechts mijn verbeelding is, maar hij voelt een beetje traag aan totdat hij de volle snelheid bereikt. Mijn vraag is: welke symptomen had je toen het probleem met de gaspedaalsensor ontstond?

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25002 door handmatig-mechanisch
Kijk, wat het gaspedaal betreft, de auto liep prima, alles verliep soepel en perfect, en op een gegeven moment begon het te voelen alsof hij zuigde en niet meer accelereerde, hoe hard je het pedaal ook indrukte. Als je hem dan uit en aan zette, was alles weer normaal, en zo ging het. Kortom, het voelde alsof hij niet meer accelereerde en de snelheid nam af. Als je hem dan uit en aan zette, was alles weer goed.