Ik heb het weer met mijn auto NISSAN XTRAIL 2003. Gisteren hebben ze hem bij me afgeleverd met het motormanagement aan. Ik heb hem laten uitlezen en uitzetten. Het bleek dat de krukassensor CKP is gecontroleerd. Ze hebben de code gereset. Ik heb de code die aan de achterkant zit en de code die daar zat opzij gezet. Hij startte en ik heb ongeveer 40 km zonder problemen gereden. Ik heb de motor ongeveer 2 uur uitgezet en toen ik hem weer aanzette, ontwikkelde de auto zich niet met het gaspedaal helemaal in, dat wil zeggen, hij ging niet boven de 2500 toeren per minuut. Hij was zwaar en supertraag, maximaal bij 20 of 10 km per uur. Het motormanagementlampje ging aan. Ik heb de sensoren teruggezet naar hun oorspronkelijke staat, zonder dat ik er iets aan had gedaan, was hij er nog steeds. Toen ik hem weer aanzette, brandde het motormanagementlampje niet meer en ontwikkelde de auto zich weer. Ik heb 60 km later gereden en er is niets gebeurd. Vanmorgen startte hij prima. Ik heb ongeveer 20 km gereden en hem ongeveer 20 minuten thuis geparkeerd. Ik startte hem, reed ongeveer 4 km en hij sloeg plotseling af. Ik parkeerde de auto en startte hem weer zonder problemen en er waren geen alarmen op het dashboard. Zou dit een probleem kunnen zijn met een van de motorsensoren of misschien heb ik een elektrisch probleem en zo ja, hoe kan ik dat laten controleren? Voor de zekerheid heb ik de sensoren gekocht en bij de dealer vertelden ze me dat ze hetzelfde zijn en dat er geen verschil is tussen welke sensor omhoog of welke omlaag is. Maar ik heb het gecontroleerd en de codes zijn A29-660 AJ5 en er staat een witte markering op de behuizing, de andere is A29-660 AJ4 en die heeft geen markeringen. Dit merk moet er met een reden zijn en het moet het merk zijn dat op de specifieke plek moet worden geïnstalleerd. Mijn vraag is: waar installeer je dit witte merk en welke heeft het hoogste nummer?
Heel erg bedankt, vrienden.