Zoek MDM

Bulletin

BMW 318TDS: De motor loopt, maar de auto rijdt niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24864 door handmatig-mechanisch
Daar ga ik weer, hallo allemaal, ik heb een 318TDS en mijn vraag is of het mogelijk is om te schakelen zonder de koppeling te gebruiken als de versnellingsbak niet is ingeschakeld, aangezien de moer die de versnellingsbakas aan de transmissie bevestigt, gebroken is. Ik begrijp dat het om deze reden niet werkt, maar ik weet niet zeker waarom ik de pook in elke versnelling kan zetten terwijl de auto draait en zonder de koppeling te gebruiken. Is dit normaal of kan er iets anders mis zijn?
Ik hoop dat dit geen triviaal onderwerp lijkt. Bedankt voor je tijd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24873 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BMW 318TDS: De motor loopt, maar de auto rijdt niet.
Als de versnellingspook losgekoppeld is van de versnellingsbak en mechanisch is, kun je hem naar elke gewenste kant bewegen, maar je hebt geen aandrijving voor de versnellingsbak en dus geen aandrijving. Je kunt proberen hem met de hand in de versnelling te zetten en te starten met de koppeling ingetrapt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24882 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BMW 318TDS: De motor loopt, maar de auto rijdt niet.
De koppeling is hydraulisch en ik heb de versnellingsbak al verwijderd. Ik heb de losse moer opgemerkt die de as aan de transmissie vasthoudt. Ik vind het vreemd dat het alleen daaraan kan liggen. Als je nog iets anders kunt bedenken, hoor ik het graag.
De hendel was ingeschakeld toen ik de versnellingsbak verwijderde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24900 door handmatig-mechanisch
Als je de bak hebt verwijderd, controleer dan de koppeling, want die heeft een vergrendeling die eruit trekt als je erop drukt. Je ziet dat alles in orde is, maar de plaat zou defect kunnen zijn, of de krukas zou gebroken kunnen zijn, of de primaire.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24945 door handmatig-mechanisch
Als je direct op de versnellingsbak ingrijpt, grijpen de versnellingen dan in? Zo niet, dan is de schakelpook die in de versnellingsbak zit mogelijk afgesneden of uit positie verplaatst. Als dat wel zo is, hoeft u mogelijk alleen de versnelling aan te passen, zoals bij Chevrolets en stationwagons. Probeer het en laat het ons weten.