Zoek MDM

Bulletin

Cilinderkop vervangen op een 406hdi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24863 door handmatig-mechanisch
Cilinderkopvervanging voor een 406 HDI - Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, een week geleden besprak ik de problemen met een 406 HDI en het koelsysteem. We hadden gelijk: naast de relais van de radiateurventilator is de cilinderkop beschadigd.
De auto blijft, zelfs met koelvloeistof, borrelen en koelvloeistof uit het expansievat persen.
Ik denk dat het probleem in eerste instantie ligt in het feit dat het in de fabriek gemonteerde expansievat voor dit model geen ontluchtingsopening heeft voor de overtollige koelvloeistof, waardoor de dop van de drukschakelaar waarschijnlijk niet goed functioneert.
Nogmaals bedankt voor jullie tijd en voor het opzetten van dit forum.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24874 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Cilinderkopvervanging op een 406HDI
Aarbo, mijn vriend, wees heel voorzichtig bij het ontluchten van het koelsysteem. Het duurt meestal ongeveer 40 minuten om het goed te ontluchten. Als er lucht in het systeem achterblijft, veroorzaakt dat het probleem dat het lijkt alsof het oververhit raakt en lekt uit het expansievat. Ontlucht het systeem goed voordat je een cilinderkopreparatie uitvoert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24878 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Cilinderkopvervanging op een 406HDI
Ik zal het nog een keer doen om te voorkomen dat ik iets doms doe. Weet je of ik bepaalde aansluitingen van de airconditioning of het koelsysteem moet loskoppelen om het goed te laten werken? De vorige keer heb ik de koelventilator drie keer laten draaien en er kwamen nog steeds bubbels uit het reservoir.
Goed dat je de onwetende om hulp vraagt, bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24881 door handmatig-mechanisch
Probeer de motor te ontluchten zoals je de eerste keer deed, en zet ook de airconditioning of verwarming aan om er zeker van te zijn voordat je de cilinderkop verwijdert. Als dit het probleem is, bespaar je jezelf een hoop geld, en ik heb het al vaak zien gebeuren. Succes!