Zoek MDM

Bulletin

NISSAN SENTRA WORDT DOOR GEEN ENKELE SCANNER HERKEND

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24932 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: NISSAN SENTRA WORDT DOOR GEEN ENKELE SCANNER HERKEND
Hallo, controleer eerst of het motorstoringslampje goed werkt. Wanneer u het contact aanzet, moet het lampje gaan branden om te controleren of het lampje niet doorgebrand is. Als het lampje brandt, start dan de motor; het lampje zou dan uit moeten gaan. Als het uitgaat, werkt het elektronische systeem waarschijnlijk correct. Controleer de brandstofdruk, de compressie en test de injectoren

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24933 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: NISSAN SENTRA WORDT DOOR GEEN ENKELE SCANNER HERKEND
Wanhoop niet, deze problemen zijn complex en je moet elke stap afzonderlijk controleren. Ik vraag of je het zelf gaat doen en of je over het benodigde gereedschap beschikt. Controleer:
1. Compressie: Deze moet boven de 90 psi liggen.
2. Vacuüm: Met een vacuümmeter moet de druk 14 inch vacuüm bedragen. Als de druk 12 inch of lager is, heb je vacuümlekken bij pakkingen of vacuümslangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24934 door handmatig-mechanisch
Controleer het elektrische systeem, want een enkele doorgesneden of beschadigde draad kan veel problemen veroorzaken. Controleer of er geen stroomuitval is door een losgekoppelde aardingsdraad

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24935 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend. Sommige voertuigen, zoals de Ford Explorer, hebben een gedeelde zekering voor de stroomvoorziening van de scannerinterface (ik meen me te herinneren dat het een zekering van 7,5 ampère was). Ik had een soortgelijk probleem toen ik een Explorer uit 2002 probeerde te scannen; de interface werd niet herkend. Ik heb de handleiding geraadpleegd en een aparte zekering hiervoor gevonden. Ik heb deze gecontroleerd en geconstateerd dat hij doorgebrand was. Na vervanging was het probleem direct opgelost en herkende de interface het voertuig. Controleer de handleiding van je Nissan om te zien of er een vergelijkbare zekering is. Je kunt ook proberen de spanning op elke pin van de OBD-connector te meten. Sommige pinnen zouden 12V, massa en mogelijk 5V moeten aangeven. Deze waarden variëren afhankelijk van het merk en model. Succes!.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24936 door handmatig-mechanisch
Kijk, hetzelfde overkwam mij en het bleek de MAF-sensor te zijn. Die registreerde het probleem ook niet, waardoor het niet op de scanner verscheen. Ik concludeerde dat het niet geregistreerd werd omdat de storing binnen milliseconden optreedt en er geen tijd is om de foutcode te registreren.