Zoek MDM

Bulletin

NISSAN SENTRA WORDT DOOR GEEN ENKELE SCANNER HERKEND

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24932 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: NISSAN SENTRA NIET HERKEND DOOR EEN SCANNER
Hallo, controleer eerst of het motorstoringslampje goed werkt. Wanneer u de schakelaar opent, moet het lampje gaan branden om te controleren of de lamp niet is doorgebrand. Als het lampje gaat branden, start u de motor en moet het lampje uitgaan. Als het lampje uitgaat, is het elektronische systeem waarschijnlijk in orde. Controleer de brandstofdruk, compressie en test de injectoren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24933 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: NISSAN SENTRA NIET HERKEND DOOR EEN SCANNER
Wanhoop niet, de storingen zijn zo ingewikkeld en u moet ze stap voor stap controleren. Ik vraag of u het gaat doen en of u over het benodigde gereedschap beschikt. Controleer:
1. De compressie moet boven de 90 psi zijn.
2. Vacuüm met een vacuümmeter moet 14 inch vacuüm opleveren. Als het 12 inch of lager is, zijn er vacuümlekken door afdichtingen of vacuümslangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24934 door handmatig-mechanisch
Controleer het elektrische systeem, want één enkele doorgeknipte of gestripte draad kan al veel problemen veroorzaken. Controleer of de stroom niet uitvalt door een losgekoppelde aarddraad.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24935 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, sommige voertuigen, zoals Ford Explorers, delen of hebben een zekering om de scannerinterface van stroom te voorzien (ik herinner me dat die 7,5 ampère is). Het overkwam mij dat toen ik een auto uit 2002 probeerde te scannen, de interface niet werd herkend. Ik heb de handleiding gelezen en er zit een speciale zekering voor. Ik heb gecontroleerd en die was doorgebrand. Toen ik hem verving, herkende de interface het voertuig meteen. Raadpleeg de handleiding van uw Nissan als er iets soortgelijks is. Wat u ook kunt doen, is de spanningsniveaus van elke pin van de OBD-connector meten. Sommige pinnen zouden 12V, aarde of mogelijk 5V moeten aangeven. Deze waarden variëren afhankelijk van het merk en protocol. Groeten en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24936 door handmatig-mechanisch
Kijk, mij is hetzelfde overkomen en het bleek de MAf-sensor te zijn en deze registreerde het ook niet en verscheen daarom niet op de scanner. Ik leidde daaruit af dat hij het niet registreerde omdat de fout in milliseconden zit en hij de foutcode niet registreert.