Zoek MDM

Bulletin

distributieriem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden - 17 jaar en 5 maanden geleden #2474 door handmatig-mechanisch
distributieriem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo: Dit is mijn eerste bericht en ik wilde jullie allemaal even gedag zeggen en bedanken dat jullie een pagina als deze hebben. Ik laat jullie dus achter met deze twijfel die ik heb. Het is een VW Polo Fox, benzine uit 1993. Misschien weet een expert hier iets over. Nou, als je naar de foto's kijkt, zie je dat het tandwiel onder de distributieriem iets naar één kant helt. Als de motor draait, gaat alles goed, behalve het geluid dat het tandwiel maakt, omdat het niet helemaal rechtdoor draait, maar elliptisch. Met draaiende motor lijkt het alsof het eraf gaat. Als ik hem stop, kan ik hem met mijn hand rechtzetten, alsof hij los zit. Wat er gebeurt, is dat ik geen schroef of moer zie om dit onderdeel vast-los te draaien-te-vervangen. Weet iemand wat het is? Is het ernstig en is het de moeite waard om het te repareren in een 16 jaar oude auto? Alle hulp is welkom. Groeten en bedankt.

img114.imageshack.us/img114/693/005ho1.jpg

img403.imageshack.us/img403/9994/006uu2.jpg
Laatst bewerkt: 17 jaar 5 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2475 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp Re: distributieriem
Hallo. Dit is ook de eerste keer dat ik schrijf, en ik heb je vraag en de foto's gezien.
Dat is de waterpomp, en als de rest van de auto min of meer in orde is, denk ik dat het de moeite waard is om hem te laten repareren, want voor de prijs van de reparatie koop je natuurlijk geen auto.
Mijn advies is om hem zo snel mogelijk te laten repareren, want als de poelie volledig breekt, zal dat aanzienlijke schade aan de motor veroorzaken.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden - 17 jaar en 5 maanden geleden #2480 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend: Ik weet niet precies welke motor je bedoelt, maar afgaande op de informatie die je hebt gegeven, zou het de demperpoelie kunnen zijn.
Deze poelie is van nature van metaal, maar de binnenkant is gemaakt van een elastisch materiaal dat bij gebruik de neiging heeft te breken. Als het de demper is, raad ik je aan om die snel te repareren, want een breuk zou de motor onbruikbaar maken.
Deze poelie maakt veel lawaai als hij versleten is. Hij bevindt zich bij de krukasuitgang en de reparatie zou niet meer dan € 150 moeten kosten (bij een erkend servicecentrum).
Met vriendelijke groet,
Zulu
Laatst bewerkt: 17 jaar 5 maanden geleden door Djriverog .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2481 door handmatig-mechanisch
Hoi Zulu.
Als je naar de foto kijkt, zie je dat de kleinere getande poelie de waterpomp is, die in deze Volkswagen-motoren vaak het lager laat breken en veel speling veroorzaakt.
Het geluid lijkt een beetje op dat van een kapotte demper, maar op basis van de foto zou ik zeggen dat het de pomp is.
Met vriendelijke groet,
Barriquelo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2497 door handmatig-mechanisch
Jeetje, dat is de waterpomp, die is helemaal kapot! Die kun je beter zo snel mogelijk vervangen. Wat me wel verbaast, is dat hij geen water spuit.

Groeten, en het is fijn dat zoveel mensen hun mening geven.