Zoek MDM

Bulletin

Hoe demonteer ik het stuur van een Corsa uit 2000?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24712 door handmatig-mechanisch
Hoe demonteer je het stuur van een Corsa uit 2000? Gepubliceerd door manual-mecanica
Het probleem is dat ik hem uit elkaar wil halen om te zien waarom hij een ratelend geluid maakt als je over drempels rijdt. Hij maakt een ratelend geluid dat ik niet prettig vind. Heeft iemand een handleiding over hoe je hem uit elkaar haalt om te kijken wat het geluid veroorzaakt? Of weet iemand wat de oorzaak is van het ratelen? Bedankt. Dit model wordt ook wel de Chevy Pop genoemd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24729 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe demonteer ik het stuur van een Corsa uit 2000?
Hallo
vriend, om het stuur te demonteren, moet je beginnen bij het middengedeelte waar de claxon zich bevindt. Als er geen schroeven aan de achterkant zitten, zitten er alleen sleutelgaten in die je omhoog moet wrikken om de claxon te verwijderen. Koppel vervolgens de claxon elektrisch los en je vindt een centrale moer die het stuur stevig op de as bevestigt. Markeer de positie ten opzichte van de as en tik vervolgens op de as door aan het stuur te trekken om de taps toelopende verbinding van het stuur los te maken.
Laat ons weten hoe het gaat...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24860 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe demonteer ik het stuur van een Corsa uit 2000?
Hallo, kijk, voordat je het stuur demonteert, controleer dan de stangen en de stuurhuisaansluitingen.
Controleer of ze niet versleten of loszitten. Als het een Chevy Pop is, zou het stuurhuis standaard moeten zijn. Zo ja, dan slijten ze na verloop van tijd van binnen en moeten ze vervangen worden.
Je moet zeker weten of het geluid afkomstig is van de stuurkolom, het stuurhuis of de ophanging.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24876 door handmatig-mechanisch
De stuurkolom zal hoogstwaarschijnlijk geen enkel geluid maken, het enige onderdeel is de kruiskoppeling. Maar voordat deze kapot gaat, zal het lang duren, tenzij het stuurwiel wordt vervangen.