Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de demperschroef op mijn Honda

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24640 door handmatig-mechanisch
Probleem met de demperschroef op mijn Honda Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een probleem met mijn Honda Civic 1.6 16-kleppenmotor uit 1999! De schade is dat de demperschroef samen met de krukas is afgebroken. Het is niet zo erg, maar dit is al de tweede keer dat dit me overkomt. Elke keer als ik de demper en krukas vervang door een andere, breekt hij na ongeveer twee maanden af! Wie kan me hiermee helpen? Ik bedoel, misschien zit hij niet goed vast, of zoiets! Ik heb het werkplaatshandboek en ik heb het volgens het handboek gedaan! Ik weet niet wat ik hier moet doen, verschillende mensen hebben me verteld dat het slecht is met die Honda's, wat volgens mij niet het geval is!

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie me zouden kunnen helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24642 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met de demperschroef van mijn Honda
Hallo, hoe gaat het? Het is een leugen dat deze motoren last hebben van dat probleem. meestal als het gebeurt is het te wijten aan een slechte handeling van de technicus, om u te helpen ga ik ervan uit dat er niet aan de motor is ingegrepen, ik bedoel dat het hoofdcircuit niet is hersteld, als de breuk optreedt in het externe deel waar de demper is gemonteerd, moet u controleren of de demper uitsteekt uit de punt van de krukas en of de schroef op de demper vastdraait, als deze niet verkeerd wordt vastgedraaid, deze schroef heeft 134 lb-ft aangebracht vet op de draad en vooral tussen de kop van de schroef en de ring dit zodat bij het vastdraaien soepel op de ring draait,,, sommige goedgekeurde dempers zijn defect vanuit de fabriek,, Ik raad aan om het naar een draaibank te brengen en het te monteren, te controleren of het niet kromtrekt, als de tweede krukas die u erin zet een tweede is, moet u het laten controleren in een slijpmachine en controleren of het niet buiten zijn eigen as draait,,, of het niet gedraaid is, ook al is dat visueel niet zichtbaar Sommige van deze krukassen zijn geraakt en hebben de neiging om te draaien, wat breuk veroorzaakt. Vertel me meer over dit probleem. Ik denk dat ik je kan helpen. Veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24643 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met de demperschroef van mijn Honda
Ik vergat... als het aan het uiteinde van de krukas breekt, laat het dan repareren, lassen, vullen en polijsten. Dat is geen goed idee. Dat werkt niet. Het zal altijd weer breken door het thermische proces waaraan het wordt blootgesteld. Het kristalliseert en het werk is zwaar, dus het houdt het niet lang vol. Het is beter om een ​​gebruikte te hebben, maar dan gecontroleerd op een slijpmachine.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24659 door handmatig-mechanisch
Bedankt Daninovato... als de motor nog nooit gerepareerd is... en als het puntje van de krukas breekt! De eerste keer was het wat ze "de wig" noemen en die heeft de demper opgevreten. De tweede keer denk ik dat het alleen de wig aan het puntje was, die bleef intact, maar die heeft de demper binnenin opgevreten en er zat een halve schroef in het interne deel van de krukas... Toevallig heb ik hem eraf gehaald om alles in te pakken voor een blik olie. Het blok vertoont geen slijtage, maar ik zie wel een kleine speling tussen de zuigers en de cilinder, maar dat vertelt me ​​in ieder geval dat het goed is... Ik denk dat ik alleen de zuigerveren ga kopen! Is die speling normaal? De auto is 3 maanden niet gebruikt, dus ik start hem niet eens meer!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24667 door handmatig-mechanisch
Controleer of de wig goed is afgesteld, want anders kan daar ook het probleem zitten. Controleer ook de hardheid van de schroef, want die is mogelijk te hard voor de toepassing (dit was de tweede keer dat hij brak).