Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de Ford Ranger uit 2006.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24633 door handmatig-mechanisch
Ford Ranger-probleem uit 2006. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Ford Ranger uit 2006 met een inhoud van 2,3 liter. Deze truck is blijkbaar geblokkeerd omdat het slotlampje op het dashboard knippert. De contactsleutel heeft geen chip. Het begon allemaal toen ze de accu loskoppelden om de accupolen schoon te maken en vanaf dat moment wilde hij niet meer starten. Bij het openen van de contactsleutel gaan de dashboardlampjes aan, maar gaan meteen weer uit. Het slot blijft knipperen en start niet. Is het mogelijk om de auto te ontgrendelen zonder een professional te hoeven gebruiken? Bij voorbaat dank voor uw tijd...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24638 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Ford Ranger uit 2006.
Fords hebben doorgaans een schakelaar voor de brandstofpomp. Soms zit die bij de voeten van de bestuurder of op de carrosseriestijlen. Er zit een klein rood of geel knopje op. Druk erop en kijk wat er gebeurt. Het is een klein dingetje met een knopje dat in geval van nood omhoog komt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24671 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Ford Ranger uit 2006.
Hallo vrienden, na een grondige inspectie van het voertuig werd het probleem gevonden, de oorzaak was dat het alarm werd geactiveerd toen ze de accu loskoppelden. Het alarm dat erop zat was niet origineel maar was opgestuurd om te worden geïnstalleerd maar werd enige tijd later weer verwijderd. Toen ze de accu loskoppelden en weer aansloten, sloten ze ook een massakabel aan die van de accu naar het alarm liep en van daaruit ging het alarm niet aan bij het starten omdat het alarm was geactiveerd. Ik heb de kabel losgekoppeld en het voertuig startte zonder problemen. Vervolgens heb ik hem verwijderd om toekomstige problemen te voorkomen. Het probleem is opgelost nadat ik het voertuig enkele uren heb geobserveerd. Dank aan partner It250r voor zijn bijdrage aan het probleem.