Zoek MDM

Bulletin

Aansluiting spanningsregelaar

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24598 door handmatig-mechanisch
Spanningsregelaaraansluiting Geplaatst door manual-mecanica
Wie kan mij helpen hoe ik een regelaar op de dynamo kan aansluiten, enzovoort... De regelaar is van het merk Torycoll en heeft de initialen IASF op de behuizing. De dynamo heeft een klein stekkertje en een soort draadstang waarvan ik aanneem dat het de + is...

Ontzettend bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24601 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Aansluiting spanningsregelaar
IASF

I-indicatielampje is uitgelijnd en gaat naar het controlelampje op het dashboard (positief maar via de lamp die de accu aangeeft)

NAAR AMMETER die aansluiting gaat naar 12 V VAN ontsteking

S STATOR die aansluiting gaat naar de statoruitgang van de dynamo. komt overeen met de uitgang van de tridiode, een van de aansluitingen van de dynamo. U moet bepalen welke het is. Soms is deze gemarkeerd met

F VELD DAT IS VELD DAT AANSLUITING GAAT naar de daarvoor bestemde aansluiting in de dynamo en die soms is gemarkeerd als F, die aansluiting die via een van de borstels naar het veld van de dynamo gaat (komt overeen met 12 volt die de regelaar toepast of verwijdert naar de dynamo om de rotor te bekrachtigen en het laden of niet-laden van de dynamo te activeren).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24603 door handmatig-mechanisch
Hallo, zoals u kunt zien heeft de dynamo slechts twee aansluitingen. De schroef met moer is de pluspool van de accu (+) en de aansluiting met het woord FIELD gaat naar aansluiting F van de regelaar. Aansluiting A van de regelaar gaat nu naar de pluspool van de accu. Als uw auto een ampèremeter als laadindicator heeft, is aansluiting S van de regelaar de pluspool van de stroomschakelaar (ontsteking). Bevestig de regelaar aan de massa (massa). Ik hoop dat dit u helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24605 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal! Ik ben een werktuigbouwkundestudent. Zou je een schema kunnen toevoegen van hoe je een ampèremeter aansluit om te zien of de dynamo wel of niet oplaadt? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24615 door handmatig-mechanisch
Je hebt gelijk, "Apollo 11", ik heb maar twee aansluitingen op de dynamo. Ik ga nog een keer kijken of ik het goed begrijp, want eerlijk gezegd ben ik goed in mechanica, maar op elektrisch gebied zit ik in de problemen:
De I van de spanningsregelaar gaat naar de + en loopt door het waarschuwingslampje op het dashboard.
De A gaat naar de + van de accu.
De S gaat naar de + van de contactsleutel (met een ampèremeter als indicator op het dashboard)
. De F gaat naar de dynamo waar "field" staat.
Welke kabel met een diameter kan ik gebruiken om de verbinding te maken tussen de + schroef van de dynamo en de accu, aangezien ik begrijp dat die een gemiddelde dikte moet hebben?
Iets anders wat ik heb gelezen tijdens een beetje onderzoek, is dat als het waarschuwingslampje niet is aangesloten, de accu niet oplaadt. Zou dit kunnen kloppen?
De waarheid is dat ik hem beetje bij beetje in elkaar zet. Het is een Peugeot 504 Mod 76 en ik heb overal onderdelen van het dashboard. In principe zou ik graag een eenvoudig acculaadcircuit willen aansluiten met wat ik heb (zie eerdere afbeeldingen) om hem te kunnen testen terwijl de monteurs klaar zijn.
Alvast bedankt voor je tijd.