Zoek MDM

Bulletin

Waarom hebben twee thermostaten invloed op de Nissan Xtrail?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 dag geleden #24531 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, vrienden. Ik ben bezig met de reparatie van mijn Nissan Xtrail uit 2003. De monteur vertelde me dat hij twee thermostaten in deze 2500cc-motor had gevonden en stelde voor er een te verwijderen. Kunt u uitleggen wat een thermostaat doet en waarom er twee in deze motor zitten, en wat er zou gebeuren als hij er een zou verwijderen?

Hartelijk dank voor de moeite.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 10 uur geleden - 14 jaar 10 uur geleden #24578 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik heb nog nooit twee thermostaten in een motor gezien, en ik denk dat één overbodig is, omdat een thermostaat de watertoevoer moet openen als de motor opwarmt. Ik weet niet waarom er twee zijn.
Laatst bewerkt: 14 jaar 10 uur geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 5 uur geleden #24586 door handmatig-mechanisch
De taak van een thermostaat is niet alleen om te openen, maar ook om de normale bedrijfstemperatuur van een voertuig te handhaven. Als je een schema had van het koelsysteem van die motor, zou je kunnen begrijpen waarom er 2 zijn. Ik weet dat hij er 2 heeft en hoogstwaarschijnlijk is er een doorgang of uitlaat waar water naar de radiator circuleert, zelfs als een van de 2 gesloten is. Als er geen van de 2 is, kan het gebeuren dat de hele motor niet op dezelfde temperatuur werkt en dit betekent dat er ongelijkmatige slijtage van de onderdelen en inefficiënte werking van de motor zal zijn. Als er iets in een motor wordt geplaatst, is dat niet voor de lol. Er is een reden voor. Als het voor de lol was, zouden ze in landen met een warm klimaat ze niet zo goed plaatsen als de katalysatoren. In mijn land hebben ze maar één katalysator en een zuurstofsensor, maar Noord-Amerikanen hebben er 2 en zelfs 4 en het aantal cilinders maakt niet uit, omdat de Sentra QG18-motor van 2000 tot 2003 4 katalysatoren heeft. Het is niet voor niets dat uw motor meer dan één thermostaat heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 uur geleden #24587 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben het met Choto eens. Het probleem is dat er voertuigen zijn die een direct verwarmingssysteem nodig hebben voor de verwarming van het interieur. Eén daarvan heeft deze functie: in zeer koude klimaten opent de thermostaat eerder dan de andere. Het is zeer efficiënt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24608 door handmatig-mechanisch
Vriend, verdorie, je hebt het goed voor elkaar met je extra, het is geen slechte auto, maar het lijkt erop dat je er alles voor hebt moeten betalen. Sorry, wat de forumleden zeggen klopt. Thermostaten, afgezien van het openen van de warmwatertoevoer naar de radiator, zijn verantwoordelijk voor het handhaven van een stabiele bedrijfstemperatuur, af en toe en afhankelijk van je geografische locatie. Dat wil zeggen, als de temperatuurverschillen tussen de minimum- en maximumtemperatuur niet substantieel zijn, kunnen ze worden geëlimineerd en veroorzaken ze geen grote schade. Modellen met twee thermostaten zijn er maar weinig, ze kunnen worden geëlimineerd, maar over het algemeen verwijder ik ze alleen om te testen. Als het verbetert of de storing is opgelost, vervang ik ze door een nieuwe en dat is alles. Als het om testen gaat, zal het de auto niet beschadigen. Voer de test zonder angst uit en monteer dan wat geschikt is.