Zoek MDM

Bulletin

Opel Astra 17 TD distributie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2479 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Astra 17 TD distributie
Hallo allemaal. Dieselmotoren gaan altijd kapot omdat ze een veel hogere compressieverhouding hebben dan benzinemotoren. Om dit te bereiken, moet de compressiekamer in het kleppendeksel kleiner zijn. Hierdoor komen de zuigers en kleppen heel dicht bij elkaar te zitten, en door een verlies aan synchronisatie raken ze elkaar. Ik heb een Isuzu Gemini 1.7TD, dezelfde motor als de Opel 1.7TD. Ik heb al eens meegemaakt dat het spanrollager aansloeg en, logischerwijs, vastliep, niet meer synchroon liep en een klep krom werd.
Andere merken met dieselmotoren gaan ook wel eens kapot: de Toyota 1C breekt de nokkenas en de Mitsubishi RVR breekt de tuimelaars.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2496 door handmatig-mechanisch
Klopt, de T4EE1-motor (1.7TD Isuzu) breekt kleppen als de riem breekt of een tand verspringt.

De achtkleppen benzinemotoren C20NE, C18SEH, C13SB, enz. braken echter niet omdat de compressiekamer voldoende ruimte overliet zodat de kleppen elkaar niet raakten wanneer de zuigers omhoog kwamen.

In ieder geval gebeurde dit niet altijd, want afhankelijk van de staat van de nokkenas kon er soms een klep beschadigd raken.

Proost. En dat waren auto's... hahaha, niet die van nu.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2507 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw antwoorden, het was wat ik al vreesde... zoals u zegt, de auto's van vroeger waren auto's die bedoeld waren om lang mee te gaan... Groeten en nogmaals bedankt