Zoek MDM

Bulletin

SAAB 95 lineaire 2.0 turbo 150 pk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24440 door handmatig-mechanisch
SAAB 95 linear 2.0 turbo 150 pk Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik wil graag hulp vragen met een vermoedelijk defect. Mijn Saab maakt een piepend geluid, net als wanneer de riemen uitdrogen. Ik heb een beetje 3-in-1 aangebracht op de plek waar de spanner en de riem zitten, en het verdwijnt meestal, maar na een tijdje begint het gepiep weer. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24826 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SAAB 95 linear 2.0 turbo 150 pk
Controleer de poelies. Als er gladde poelies zijn, zoals spanners, slijten deze de basis door de spanbeweging, waardoor de auto kantelt en lawaai maakt door de wrijving die ontstaat op het hellende oppervlak. Ik had dit probleem met een Dodge Caravan; de riemspanner is automatisch en werkt met een veer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24865 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SAAB 95 linear 2.0 turbo 150 pk
Hetzelfde gebeurt mij met een 318TDS, en het lijkt te liggen aan de spanners van de hulpaandrijving. Het verdwijnt zelfs na het wassen van de motor, maar het ratelende geluid komt snel terug. Ik heb nog een paar storingen voordat ik kan beginnen, dus ik houd dit probleem in de gaten om te zien wat er gebeurt.
Ga zo door en schrijf je voortgang op; sommige storingen horen bij alle reparaties.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24867 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24879 door handmatig-mechanisch
Verwijder de riem en beweeg de lagers met de hand, draai ze rond en luister ernaar. Ze mogen geen geluid maken. Als dat wel het geval is, vervang ze dan en het geluid zal verdwijnen.