Zoek MDM

Bulletin

Toyota 4E.FE-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24437 door handmatig-mechanisch
Toyota 4E.FE Engine Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een auto met een Toyota 4E FE-motor met brandstofinjectie en een verdeler. Het probleem is dat er geen openingssignaal naar de injectoren gaat, maar wel een vonk in de bougies.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24499 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota 4E. FE-motor
De meeste voertuigen werken als volgt: als er geen vonk is, is er geen brandstofinjectie. Als er wel een vonk is, is de enige reden waarom er geen injectie is, dat de ontstekingsmodule (ontsteker) defect is en geen vonkbevestigingssignaal naar de ECU stuurt, dat er een draad is doorgesneden of dat de computer defect is. Controleer de module en de aansluitingen. Als u weet hoe u codes beter kunt opvragen, helpt dit u bij uw diagnose. Controleer de accu- en ontstekingsspanningen van de ECU en de referentiespanning van de MAP-, TPS- en koelvloeistofsensoren. Deze is 5 V. Als alles in orde is, probeer het dan eerst met een andere module en na alle tests met een andere ECU.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24542 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota 4E. FE-motor
Ik ben het eens met mijn collega, maar aangezien het een oude auto is, zou ik het signaal van het hoofdrelais naar de ECU controleren. Met vriendelijke groet.