Zoek MDM

Bulletin

Nissan Patrol achterremmen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2564 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Patrol achterremmen
Hoi Rocco, laten we eens kijken of ik dit weekend de moed kan opbrengen om te proberen wat je me vertelde. De trommels zijn, voor zover ik weet, nog nooit gerepareerd en de remschoenen waren nieuw. Dus ik begrijp dat de trommel in orde is en dat de remblokken goed gemonteerd en afgesteld zijn met het tandwiel in het onderste deel (dat, afhankelijk van hoe ik het afstel, de remschoenen min of meer naar de trommel brengt). De remschoenen moeten gelijkmatig wrijven, de een met de ander, niet met het draaien van het wiel; ze remmen min of meer, dus zou de trommel vervormd raken? Nog een vraag, nu ik er mijn voordeel mee doe, het is een oude Patrol, ik kan je het model niet vertellen, maar ik kan het wel opzoeken. Op een dag reed ik snel achteruit en de achteruitversnelling bleef hangen. Toen ik hem eruit kreeg, wat moeilijk was, stopte de eerste ermee en wilde er niet in, zelfs niet als ik dat wilde. Er was een moment dat de klepolie niet helemaal op peil was, ik heb hem leeggepompt en er een nieuwe op gezet, op het door Nissan voorgeschreven niveau. Is de versnellingsbak kapot en is dat echt een gedoe om te repareren? Nou, bedankt voor alles. Ik wacht op je antwoord.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2566 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Patrol achterremmen
Doe het zoals Rocco je vertelt, dat is de juiste manier om de achterremmen af te stellen, maar schuur bij het monteren de trommels goed op en verwissel ze van links naar rechts, de rechter voor de linkerkant en de andere voor de rechterkant, wat ook helpt om de remmen gelijk te maken.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.