Zoek MDM

Bulletin

Nissan Patrol achterremmen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2443 door handmatig-mechanisch
Nissan Patrol achterremmen Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met de achterremmen tijdens mijn patrouille. Ik weet weinig van mechanica, maar ik wilde weten of iemand me een idee kon geven van wat ik eraan kan doen. Ze remden niet goed en verloren vloeistof via de cilinders. Ik heb de remschoenen en de cilinders vervangen, de trommels goed schoongemaakt voor het geval er nog remvloeistof in zat, de cilinders goed ontlucht en hij lijkt goed te remmen, maar bij de ITV vertelden ze me dat het rechterwiel meer remt dan het linker en dat ik hem precies goed kan inhalen. Het zou kunnen dat het ene wiel meer gespannen is dan het andere, of dat de linkerbuis verstopt of geplet is. Ik wacht op uw mening. BEDANKT.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2488 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Patrol achterremmen
Het lijkt niet op een auto met buizenframe. Ik denk dat die auto een remcompensator heeft die de remdruk aanpast aan de hoogte van de achteras. Het is mogelijk dat de compensator beschadigd is en meer druk naar het ene wiel stuurt dan naar het andere.

Maar goed, je zegt het zelf al: je bent niet erg bedreven in mechanica, en remmen zijn niet iets om mee te rommelen. Breng hem naar een garage om de achterremmen te laten reviseren en ze grondig te laten controleren op de remtestbank.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2499 door handmatig-mechanisch
Heb je de remmen afgesteld toen je ze monteerde? De remschoenen hebben een stopper die ze bovenaan in de lengte bij elkaar houdt, met een tandwiel waarmee ze uit elkaar kunnen worden bewogen of gebundeld, zodat ze kunnen worden afgesteld. Bij het monteren moet je de trommel draaien en moet hij een beetje tegen de schoenen aanwrijven. Zo niet, dan moet je hem openen en testen tot beide kanten evenveel tegen de schoenen aanwrijven. Zodra dit is gebeurd, monteer je alles en zouden ze min of meer hetzelfde moeten remmen. Er kan een kleine afwijking zijn, maar die is niet groot.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2503 door handmatig-mechanisch
Bij voorbaat dank voor jullie suggesties, zowel megabit als rocco. Aan de ene kant, megabit, denk ik dat wat je zegt over een remcompensator, als die er al een heeft (nou ja, ik meen het gezien te hebben als een verdeler waarbij een paar buizen rechtstreeks van de rempomp komen en één die naar achteren uitgaat). Ik begrijp dat de laatste de verdeler is die de cilinders van de achteras voedt. Ik zou begrijpen dat ze ongebalanceerd kunnen zijn als er een buis naar elke cilinder zou gaan, maar omdat er maar één buis uitkomt en wanneer die de differentieelas bereikt, vormt die een T-stuk en geeft die aan de rechtercilinder en de linkercilinder, waarbij het buisje dat de rechtercilinder voedt veel korter is. Ik begrijp dat ik op het punt van de T-stuk één druk ontvang, die ik verdeel over de twee trommels. Dat is natuurlijk wat me aan het twijfelen brengt. En wat Rocco me vertelt, ik herinner me dat ik een tandwiel zag dat, afhankelijk van de beweging, de afstand tussen de twee remschoenen aanpaste aan de... Ik heb de trommel geprobeerd, maar ik weet natuurlijk niet of die goed vastzit of niet. Ik heb gehoord dat de trommel ook defect zou kunnen zijn. Zou dat zo kunnen zijn?
Ik kijk uit naar uw reactie en dank u hartelijk voor uw reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2511 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik werk al 5 jaar in een officiële Nissan-werkplaats en heb veel van die remmen aangeraakt. Zodra de remschoenen en -trommels zijn gerepareerd, moeten de remmen goed worden afgesteld, want anders gebeurt dit meestal. Het systeem is:

- zoals ik je laatst al vertelde, stel de remschoenen af met het tandwiel
- monteer de trommel
- belangrijk! Sla er met een hamer op zodat alles goed vastzit, en draai hem dan om te voelen hoe hij contact maakt
- de twee onderdelen moeten ongeveer hetzelfde contact maken
- als je het goed afstelt, moet het zeker goed komen
!!! Groeten