Zoek MDM

Bulletin

Signaal op het dashboard van de Opel Corsa

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2430 door handmatig-mechanisch
Signaal op het dashboard van de Opel Corsa Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met een Corsa 1.7 diesel uit 2002. Het probleem is dat er zo nu en dan tijdens het rijden een lampje op het dashboard gaat branden, en ik weet niet wat het betekent.

Het is een auto met een verticaal geplaatste sleutel. Het baart me echt zorgen, vooral vandaag toen ik 120 reed op de snelweg en merkte dat de auto schokte... Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik wil graag wat informatie inwinnen voordat ik naar een monteur ga. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2440 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Signaal op het dashboard van de Opel Corsa
Hallo, welkom op het forum, ik zal proberen het goed te begrijpen, een sleutel in het dashboard geeft waarschijnlijk aan dat er periodiek onderhoud nodig is en de schokken op de snelweg kunnen te wijten zijn aan een vuil brandstoffilter of een versleten elastiekje dat lucht aanzuigt, maar hoe dan ook, als je naar een reserveonderdelenwinkel wilt gaan, koop dan een dieselfilter van 5 euro en vervang het, ik denk dat dat het is, anders kun je het altijd bewaren voor de volgende vervanging, in de werkplaats verwijderen ze de brandstofleidingen en doen er wat transparante elastiekjes in om te zien of het circuit luchtdicht is of lucht aanzuigt, groeten en veel succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2441 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Signaal op het dashboard van de Opel Corsa
Hallo, hartelijk dank voor het welkom en de tips.

Ik zal je wat informatie geven, mocht het nuttig zijn. Een keer, ook op de snelweg, maakte ik een scherpe schok en kwam er een grote hoeveelheid zwarte rook uit de uitlaat. De auto herstelde zich vervolgens (het waarschuwingslampje ging meteen branden).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2487 door handmatig-mechanisch
Dat lampje is geen regulier onderhoudslampje en de storing is niet zo simpel als een vuil brandstoffilter.

Dat lampje is een foutgeheugen dat de auto heeft opgeslagen vanwege een kapot onderdeel.

Het beste wat u kunt doen, is zo snel mogelijk naar de garage gaan om te voorkomen dat het erger wordt. Zij kunnen de storing diagnosticeren en vaststellen wat er kapot is en waarom.

De schokkende geluiden en zwarte rook geven aan dat het de EGR zou kunnen zijn, maar ik ben geen waarzegster.

Met vriendelijke groet.