Zoek MDM

Bulletin

Audi A4 1.8T carterproblemen vanaf 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24256 door handmatig-mechanisch
Audi A4 1.8T carterproblemen uit 1998. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik probeer al twee dagen het carter van een 1.8t Audi A4 uit '98 te verwijderen, maar ik kan de oliepomp niet vervangen. Hij begon een soort geluid te maken zoals op de TKE, het oliepeil bleef maar piepen en de auto stopte er meteen mee. Als iemand me kan vertellen hoe ik het moet verwijderen of een handleiding, zou ik dat erg op prijs stellen. Met vriendelijke groet, ik hoop op jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24304 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Audi A4 1.8T carterproblemen uit 1998
Je hebt de 2 schroeven die aan de zijkant van de doos zitten al verwijderd, en bedenk dat je de ophangbrug moet ophangen om hem te kunnen verwijderen. Je moet namelijk de hele motor en doos ondersteunen, aangezien je alle schroeven moet verwijderen. Wees heel voorzichtig, vriend, want het is enigszins riskant. Als je geen professional bent, riskeer het dan niet, laat het over aan iemand die het al eerder heeft gedaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24309 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Audi A4 1.8T carterproblemen uit 1998
Gisteren moest ik eindelijk de hele voorkant kiten, en ook een steun verwijderen die op de poelie van de luchtcompressor zit, omdat die het carter niet naar beneden liet zakken. De waarheid is dat het veel werk kost om die te demonteren. Heel erg bedankt voor je hulp, dankzij mensen zoals jij hebben we veel geld bespaard dat we nodig hadden. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24310 door handmatig-mechanisch
Gisteren is het me gelukt om hem te verwijderen. Het enige waar ik een beetje bezorgd over was, was dat de pomp niet kapot leek. Aan de symptomen die de auto gaf, vertelde iedereen me dat het de pomp was, ik hoop het. De symptomen die ik kreeg, waren dat het oliepeil constant werd weergegeven, dat hij continu piepte en daarna een beetje luid klonk. Ik heb hem meteen gestopt. Nou ja, ik hoop dat het de pomp is. Het vervelende is dat ik gisteren de turboslang heb verwijderd en de bladen zag en dat ze enigszins verbogen waren. Oef, ik hoop dat ik geen fout heb gemaakt. Ik keek naar de meter en er waren er bijna geen, maar ernaast waren sommige bladen bijna verbogen. Laten we nu eens kijken of we een goedkope kunnen vinden. Heel erg bedankt voor je hulp, ik waardeer het enorm. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24348 door handmatig-mechanisch
Onthoud dat veiligheid voorrang heeft voordat u geld bespaart. Wat de turbo betreft, ik hoop dat er geen schade is. Mocht u deze moeten repareren, dan moet u de metalen oliedrukslang vervangen. Dit is de dunne buis die naar de turbo gaat. Omdat hij zo smal is, raakt hij verstopt en beschadigt hij de turbo opnieuw. En wat de oliepomp betreft, dit is een veelvoorkomend probleem bij 1.8 turbomotoren van Audi en Passat. Vergeet ook niet om het originele oliefilter te plaatsen. Als het een generiek exemplaar is, zorg er dan voor dat het een dubbelklepsfilter is om oliedrukverlies te voorkomen. Als u vragen heeft, kunt u die gerust aan mij stellen.