Zoek MDM

Bulletin

cilinderkoppakkingen vervangen op een Peugeot 405

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24192 door handmatig-mechanisch
cilinderkoppakkingen van een Peugeot 405
Hallo, ik heb iemand nodig die me kan helpen met het vervangen van de cilinderkoppakkingen van een 405 1.9 diesel, model 97. De temperatuur steeg doordat een radiatorslang scheurde en de pakking scheurde. Moet ik iets op de distributieriem markeren of bekijken om de afdekking te verwijderen? Kan iemand me helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24203 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Cilinderkoppakkingen vervangen op een Peugeot 405
Hallo, ja, het is de motor die ook op de 306 gemonteerd zit. Die motor heeft de aanduiding XUD9. Het afstellen is heel eenvoudig, die motor heeft de aanduiding XUD9. Om dit te doen, moet je een pen (je kunt een 8 mm schroef gebruiken) monteren in een behuizing waar het nokkenastandwiel in zit, twee pennen (of 8 mm schroeven) in de injectiepomp en tussen de startmotor en het motorblok. In het blok zit een gat voor een langere pen van 8 mm die moet samenvallen met een andere pen die in het koppelingsvliegwiel is gemaakt. Met deze pen op zijn plaats kun je ook de schroef aan het uiteinde van de krukas losdraaien. Met de vier pennen op hun plaats is de motor afgesteld. Wat dan ook, schrijf nog eens, ik hoop dat het helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 6 dagen geleden #24245 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Cilinderkoppakkingen vervangen op een Peugeot 405
Bedankt Juan voor je reactie. Wat je beschrijft is vóór het verwijderen van de afdekking of na het vervangen van de pakking? Ja, de onderhoudsbeurt is na de vervanging. Sorry voor mijn gebrek aan kennis. Ik hou van monteurs en wil graag meer weten over mijn Peugeot om te zien of de monteur goed werk levert. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 6 dagen geleden #24247 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, Juans beschrijving is uitstekend. Ik raad je aan om de referenties af te stellen en te verven voordat je ze demonteert. Zo is het later makkelijker af te stellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 5 dagen geleden #24267 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor het advies, ik hoop dat ik een reactie kan geven als de reparatie is voltooid, groeten