Zoek MDM

Bulletin

problemen met het opladen van de dynamo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23985 door handmatig-mechanisch
Problemen met het opladen van de dynamo Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb dringend een oplossing of advies nodig. Ik heb een Mitsubishi Chariot. De dynamo is onlangs gerepareerd en laadt slechts 5 minuten op, waarna hij pas weer oplaadt bij de volgende start. Ik heb dringend advies of het werkplaatshandboek nodig.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24081 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het opladen van de dynamo
Heeft u de dynamo in dezelfde periode op een testbank getest? Om een verkeerde reparatie of een defect onderdeel uit te sluiten,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24129 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het opladen van de dynamo
Als je het op een testbank test en het met een andere dynamo probeert, gebeurt hetzelfde

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24131 door handmatig-mechanisch
Kijk, mijn hemel, er zijn verschillende redenen waarom de dynamo op de manier die je beschrijft kapot kan gaan. De eerste kan een slechte plaatsing van de koolborstels of een gekristalliseerde collector zijn. De tweede kan zijn dat je spanningsregelaar kapot is (je moet controleren of deze geïntegreerd is of ergens anders in zit). Je moet ook de goede aansluiting van de stroomkabels controleren, zowel de pluskabel als de kabel van de fabrikant. Ik hoop dat dit helpt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24136 door handmatig-mechanisch
Kijk of de storing ook bij een andere dynamo in de auto voorkomt. Het is duidelijk niet de dynamo, maar als je een externe spanningsregelaar hebt, controleer die dan, evenals de kabels die naar de dynamo gaan, maar aan de accukant, en controleer of ze niet oververhit raken. Ik denk dat ze daar zitten, ze worden oververhit en maken kortsluiting, hoewel de spanningsregelaar een goede optie is. Veel meer stelt het niet voor, tenzij je een voltmeter op het dashboard hebt. Als dit het geval is, koppel die dan los en test.