Zoek MDM

Bulletin

Fiat Siena TD 1.7 loopt niet na 2200 tpm

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23953 door handmatig-mechanisch
Fiat Siena TD 1.7 loopt niet meer na 2200 tpm Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Fiat Siena TD uit 2006, ik heb hem net tweedehands gekocht bij een dealer en hij begon het volgende probleem te vertonen: wanneer ik 2000 - 2200 tpm bereik, begint de motor een paar keer te schokken en als ik blijf accelereren, verhoogt hij langzaam zijn toerental tot ongeveer 3000 tpm, waarbij veel rook vrijkomt en de auto geen snelheid wint. Dit alles gebeurt wanneer de temperatuurindicator op het dashboard de eerste temperatuurlijn begint te markeren (nadat de motor koud is gestart). De beschreven storing doet zich niet voor bij een koude motor (omdat hij de hele nacht heeft stilgestaan), omdat ik hem nauwelijks start en een ritje maak en ik normaal gesproken 3000 tpm bereik zonder overmatige rook uit de uitlaat te laten komen. Ik wilde weten of iemand me kan adviseren over de oorzaak van het probleem en de mogelijke oplossing. Ik dank u bij voorbaat voor uw tijd en als u reageert, wees dan geduldig, want soms duurt het even voordat ik reageer omdat ik geen tijd heb om een suggestie van u toe te passen. Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23956 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Siena TD 1.7 loopt niet meer na 2200 tpm
DE SCHOKKEN KUNNEN WORDEN VEROORZAAKT DOOR EEN ZEER VUILE BRANDSTOFFILTER. DEZE INSTANTIES GEVEN NIET VEEL UIT AAN ONDERHOUD. ALS U MIJ VERTELT DAT DE AUTO 3000 RPM BEREIKT EN DE SNELHEID NIET VERHOOGT, MOET U DE KOPPELING CONTROLEREN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23963 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Siena TD 1.7 loopt niet meer na 2200 tpm
Ik sluit het filterprobleem uit, aangezien ik ze allemaal heb vervangen toen ik de auto uitzette. Ik heb ook het koppelingsprobleem uitgesloten, aangezien ik het heb gecontroleerd door te trappen terwijl ik gas gaf, en hij reageert zoals het hoort.
Wat ik ook heb ontdekt, is dat als de motor warm is, heel langzaam gas geven de storing niet veroorzaakt. Bedankt voor je tijd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23983 door handmatig-mechanisch
Hallo, vertel me welke kleur de rook heeft. Als het intens zwart is, kun je de volgende test doen: koppel het luchtfilter los en probeer het. Je kunt ook in de dieselinlaatpijp blazen, de pijp die van de tank naar de pomp loopt, maar blaas dan van de pomp naar de tank. Verwijder de tankdop, koppel de inlaatpijp los van het filter en blaas er lucht in. Dit kun je doen met een handpomp. Probeer het dan. Mogelijk heb je een halfverstopte pijp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23990 door handmatig-mechanisch
Hallo, gisteren, moe van het klagen en van alles en nog wat proberen, heb ik hem een flinke tik gegeven (iets wat ik probeer te vermijden, omdat ik niet van auto's hou) en het probleem was opgelost, voor zover ik kon testen. Blijkbaar zat er ergens wat vuil waardoor de motor niet normaal kon draaien. Alvast bedankt voor je reactie.