Hallo, ik heb een Fiat Siena TD uit 2006, ik heb hem net tweedehands gekocht bij een dealer en hij begon het volgende probleem te vertonen: wanneer ik 2000 - 2200 tpm bereik, begint de motor een paar keer te schokken en als ik blijf accelereren, verhoogt hij langzaam zijn toerental tot ongeveer 3000 tpm, waarbij veel rook vrijkomt en de auto geen snelheid wint. Dit alles gebeurt wanneer de temperatuurindicator op het dashboard de eerste temperatuurlijn begint te markeren (nadat de motor koud is gestart). De beschreven storing doet zich niet voor bij een koude motor (omdat hij de hele nacht heeft stilgestaan), omdat ik hem nauwelijks start en een ritje maak en ik normaal gesproken 3000 tpm bereik zonder overmatige rook uit de uitlaat te laten komen. Ik wilde weten of iemand me kan adviseren over de oorzaak van het probleem en de mogelijke oplossing. Ik dank u bij voorbaat voor uw tijd en als u reageert, wees dan geduldig, want soms duurt het even voordat ik reageer omdat ik geen tijd heb om een suggestie van u toe te passen. Dank u wel.