Zoek MDM

Bulletin

REMCABEL AFSTELLING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2391 door handmatig-mechanisch
REMCABEL AFSTELLING Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een 91 SENTRA, die had problemen met het remsysteem, ik heb het gerepareerd, maar als ik de handrem (parkeren) op een heuvel aantrek, heeft de auto de neiging om te bewegen omdat ik de handrem (parkeren) zo ver heb aangetrokken als hij meegeeft en hij blijft niet stilstaan.
Het zijn de achterremmen, het zijn trommelremmen,
ik heb de trommelschijven en een cilinder op één van de wielen vervangen en de remmen (schoenen) op beide wielen, ik heb ook de parkeerrem afgesteld zoals ik dacht, maar ik weet niet hoe ik hem moet afstellen, wat ik deed was het volgende, omdat ik de schoenen en de cilinder had geplaatst, heb ik de nieuwe trommelschijven geplaatst en ben ik begonnen met afstellen HET KWAM VAN ACHTER DE PLAAT OP HET TANDWIEL DAT HET MOET WORDEN AFGESTELD, TOTDAT IK HET NIET MEER KON GEVEN EN OP DAT MOMENT LOSLAAT EN DE WIELEN ER WEER OP ZETTE. IK WEET NIET OF IEMAND MIJ HIERMEE KAN HELPEN. BEDANKT
.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2392 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handboekmonteur op het onderwerp Re: REMCABEL AFSTELLEN
Heb je de spanningsschroef op de handremhendel afgesteld?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2396 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handboekmonteur op het onderwerp Re: REMCABEL AFSTELLEN
Het aantrekken van de Opel-handrem bij auto's met een systeem met dubbele schijfremmen (trommel voor de handrem en schijf voor de bedrijfsrem) is heel eenvoudig:

verwijder gewoon de kunststof behuizing onder de handremhendel. Daar vindt u een moer met een draadspindel.

Krik de auto op zodat de twee achterwielen in de lucht staan. Draai vervolgens, met de handrem los, de moer vast totdat beide wielen geblokkeerd zijn en draai hem vervolgens los totdat ze weer vrij draaien.

Trek de handrem aan tot de vierde tand. Op dit punt zouden de wielen stug moeten zijn, maar u kunt ze nog steeds met de hand draaien; beide wielen zouden even stug moeten zijn.

Laat de auto zakken en rijd, met de handrem los ongeveer drie tanden, ongeveer 300 meter om de remschoenen op hun plaats te laten komen.

Als dit allemaal correct is gedaan, zou de auto perfect moeten remmen met de parkeerrem. Als u alles correct hebt gedaan en de auto nog steeds niet goed remt, moet u de achterwielen demonteren om te controleren of de remschoenen correct zijn gemonteerd.

Met vriendelijke groet.