Zoek MDM

Bulletin

BMW 320D 136CV radiatorventilator werkt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23702 door handmatig-mechanisch
BMW 320D 136 pk radiatorventilator werkt niet Gepubliceerd door manual-mecanica
Nou, zoals ik al zei, de elektromotor van de radiator draait niet. Als ik de airco aanzet, blaast hij even lucht en begint dan aan en uit te gaan, zonder dat de ventilator ooit aanslaat. Als ik naar het bedradingsschema kijk, zie ik dat hij 12V rechtstreeks van 50A-zekering 37 krijgt. Ze zitten in die zekering en het is in orde, maar ze bereiken de radiatorconnector niet. Ik volg de bedrading; die loopt het passagierscompartiment in naar het zekeringgedeelte, maar gaat er niet rechtstreeks naartoe, dus ik denk dat het via een sectie moet gaan die de handleiding niet aangeeft, en ik raak het spoor bijster. Ik zou het op prijs stellen als iemand me wat tips kan geven over hoe ik dit kan oplossen en meer mensen kan helpen, want als ik de forums doorlees, lijkt het een storing te zijn die vrij vaak voorkomt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23775 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: BMW 320D 136CV Radiator elektrische ventilator werkt niet
Heb je al geprobeerd om gelijkstroom van de accu te zetten om te kijken of de motor warm wordt en dan kapotgaat als hij een tijdje werkt? Misschien is het onzin: de elektromotor wordt warm en slaat af, of misschien is de ventilator kapot. Met deze test sluit je een defect van de ventilator uit.
En als de ventilator goed werkt, vertel me dan of we kunnen achterhalen waar de stroom wegvalt. Misschien loopt de stroom door het thermische contact en als dat defect is, komt de stroom daar niet aan. Of dezelfde aircoschakelaar die op twee manieren kan werken: via een regeleenheid die bij het aansluiten van de airco stroom naar de aircocompressor en de ventilator stuurt, of via relais zonder regeleenheid. Als de relais kapotgaan, bereikt de stroom jou ook niet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.