Zoek MDM

Bulletin

Ontstekingssysteemstoring van de Grand Caravan uit 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23700 door handmatig-mechanisch
Ontstekingssysteemstoring Grand Caravan 2001 Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond, ik heb een probleem met mijn vrachtwagen. Deze storing doet zich niet altijd voor, maar als ik hem met de sleutel aanzet, licht het hele dashboard op, maar hij start niet, hij bromt niet. Ik moet hem starten met het contactrelais. Soms duurt het weken voordat hij goed start, maar soms duurt het dagen voordat ik hem met de sleutel kan starten. Ik heb het al bij de dealer gecontroleerd en de storing doet zich niet voor. Ik zou het op prijs stellen als u mij kunt helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23709 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingssysteemstoring 2001 Grand Caravan
Heb je de contactplaat gecontroleerd? Er zit een soort ontstekingsmodule aan de achterkant. Die zou problemen kunnen veroorzaken. Als het relais werkt, is het systeem in orde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23721 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingssysteemstoring 2001 Grand Caravan
Hallo goede dag:
Als we de module achter het contactslot hebben gecontroleerd, denk ik dat dat het laatste is wat we niet hebben gedaan: de contactschakelaar vervangen. Zoals ik het begrijp, stuurt die wel het signaal naar de relaiskast, en van daaruit sturen de relais het signaal naar de startmotor. Het vreemdste is dat, zoals ik al zei, deze storing niet altijd optreedt, maar ik ben nog steeds aan het onderzoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Bedankt voor je reactie, ik hoop op meer informatie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23741 door handmatig-mechanisch
Heeft u de startmotor al gecontroleerd en onderhoud uitgevoerd om dit uit te sluiten?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36647 door handmatig-mechanisch
In deze truck komt het massasignaal voor het startrelais van de computer op pin 31 van de linker connector wanneer u de sleutel omdraait. U zult nooit een massasignaal hebben. Zonder dat signaal zal uw truck nooit starten.