Zoek MDM

Bulletin

Ontstekingssysteemstoring van de Grand Caravan uit 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23700 door handmatig-mechanisch
Goこんばんは, ik heb een probleem met mijn vrachtwagen. Het probleem doet zich niet altijd voor, maar als ik de sleutel omdraai, gaan de dashboardlampjes branden, maar de motor start niet; hij maakt zelfs geen geluid. Ik moet hem dan starten met startkabels via het startrelais. Soms start hij wekenlang zonder problemen, maar andere keren start hij dagenlang niet. Hij is al bij de dealer nagekeken, maar die kan het probleem niet vinden. Ik zou alle hulp die u me kunt bieden zeer waarderen

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23709 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Storing in het ontstekingssysteem van een Grand Caravan uit 2001
Heb je het contactslot gecontroleerd? Er zit een soort ontstekingsmodule aan de achterkant die mogelijk problemen veroorzaakt. Als het relais werkt, is het systeem in orde

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23721 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Storing in het ontstekingssysteem van een Grand Caravan uit 2001
Hallo, goedendag:
We hebben de module achter het contactslot gecontroleerd en ik denk dat het vervangen van de contactschakelaar het laatste is wat we nog niet hebben gedaan. Zoals ik het begrijp, stuurt de module een signaal naar de relaiskast, en van daaruit sturen de relais het signaal naar de startmotor. Het vreemdste is, zoals ik al zei, dat deze storing niet altijd optreedt. Desondanks ben ik nog steeds aan het onderzoeken wat er aan de hand kan zijn.
Bedankt voor uw reactie; ik hoop op verdere hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23741 door handmatig-mechanisch
Heb je de startmotor al gecontroleerd en het nodige onderhoud uitgevoerd om die als oorzaak uit te sluiten?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36647 door handmatig-mechanisch
In deze truck komt het massasignaal voor het startrelais van de computer op pin 31 van de linker connector wanneer u de sleutel omdraait. U zult nooit een massasignaal hebben. Zonder dat signaal zal uw truck nooit starten.