Zoek MDM

Bulletin

kont

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23687 door handmatig-mechanisch
cilinderkop Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik vertel je dat de bougie langs de schroefdraad is afgebroken
en nu in de cilinderkop zit. Ze hebben hem niet kunnen verwijderen, hij lijkt vast te zitten. Nou, ze vertelden me dat ze de cilinderkop moeten reviseren om een nieuw bougiegat te maken. Ik wilde weten of dit klopt en welke problemen dit defect zou kunnen veroorzaken. Hartelijk dank voor je reactie op mijn verzoek en met vriendelijke groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23694 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: cilinderkop
Nou, ik begrijp dat de bougie beschadigd is, niet de schroefdraad van de cilinderkop. Als dat het geval is, gebruik dan gewoon een draadslijper om hem schoon te maken. Wanneer je de bougie erin draait, moet hij goed vastzitten, anders heb je een probleem... Als de schroefdraad los is geraakt, laat het me dan weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23708 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: cilinderkop
Het eerste wat je moet doen, is de schroefdraad van de bougie verwijderen. Een goede lasser kan dit doen zonder de cilinderkop te demonteren. Test vervolgens, voordat je iets anders doet, de nieuwe bougie door deze te plaatsen. Als deze goed past, is alles in orde. Zo niet, probeer dan de schroefdraad met een tap te corrigeren en probeer het opnieuw. Als dat niet werkt, verwijder dan de cilinderkop en laat hem door een reparateur opnieuw schroefdraad corrigeren. Maar ze zijn nooit zo bot.